Saturday, 30 June 2012

HIDUP DAN MATI....... apa yang dipertaruhkan.

Pada satu masa disemua sudut dunia....  terlalu ramai manusia SiDOL sedang mengamati dengan yakin.. Itu di sana tu ada seorang lelaki India yang aku pasti......  malah benar-benar pasti dia berugama Hindu. Percaya atau tidak? Dol berkata.... "aku belum tanya dan aku tak kenalpun silelaki ini. Tapi boleh yakin".... Hebat tak aku kata Dol! Hebatkan...
Disusuli "booo.... booo...." dari rakan siDol. Tak hebat pun.....  boo boo.. budak kecik pun tahu

Tidak hairankah kamu tanpa mengenalinya pun aku sudah tahu apa bangsa dan Ugamanya.  Lelaki  berkulit hitam berbaju putih ini yang kamu sedang lihat ini telah ku pastikan dengan penuh kepastian.... dia mesti Hindu. Kalau salah terkaan aku potonglah  jari aku semuanya termasuk jari kaki. Ia aku berani untuk  mencagarkan  isteriku. Jika aku salah kamu bunuhlah Isteri kesayangan ku. Aku benar-benar sayangkan Isteriku. Demi menguji sejauh mana keyakinan aku. Aku rela isteriku dibunuh. Ada sesiapa disana mahu menyahut cabaran ku. Aku sanggup bersumpah menjunjung Alquran. Demi Allah.
 
Pengecut.... marilah kita bertaruh. Mari.... aku akan potong semua jari-jariku dan bunuh lah isteriku jika salah terkaan ku. Lelaki didalam gambar ini pastinya lelaki india berugama Hindu. Pasti.

Tampil seorang pemuda sudah pastinya lelaki paling yang bangang yang Allah telah lahirkan.. Cukup-cukup bodoh tiada yang lebih bodoh dari lelaki ini. Lelaki yang meyahut cabaran SiDOL pastinya bahalol son of tolol aku sahut cabaran mu wahai Dol... tapi apa  ganjarannya.

 Kalau betul terkaan ku. Aku cuma mahu kamu bagi aku RM5..... aku lapar dari semalam tak makan. Lapar.

Gila apa manusia ini...... apa yang dipertaruhkan. Isterinya yang tidak ada kena mengena pun dibawanya bersama. Main-main ke betul-betul ni..... biar betul. Dia ni tak kesahke kalau isteri dia mati.... kata sayang. kata cinta..... Awww. Aku terima pertaruhannya kata siDol...... tunggu dulu................................ nanti!

Aku Jaya Negara mahu bicara................. TUNGGU DULU. HIDUP INI APA YANG DIPERTARUHKAN? APA YANG KAMU UMAT ISLAM DI MALAYSIA PERTARUHKAN? APA JAWAP SOALAN  AKU...... terketar-ketar demi sesuap nasi.

Dah macam PAS la pulak..... Berbaait......" Kalau ingkar janji taat  setia kepada Parti. Jatuh talak ". Tak pasal-pasal isterinya terhukum. Are you crazy. Gila apa manusia.
Bukan ini yang nak aku ceritakan....pertaruhan lebih besar.

Melayari bahtera disamudera yang tenang tanpa ribut juga puting beliung impian semua Nahoda dan awak-awak. Iyakan!...."kenapa mahu ribut-ribut.... kenapa mahu bikin pusing-pusing yang pastinya memeningkan kepala"..... kata Wak Santoso Arbi dari Aceh. Ribut tak ribut.... tak pasal-pasal Aceh dilanda Tsunami. Tahun 2004 terpahat sejarah kematian manusia. Ratusan ribu jasad bergelimpangan mati terapung-apung. Laut yang damai sumber ilham penyajak serta pelukis tidak sedamai yang disangka.


Banyaknya mayat bergelimpangan terapung-apung angkara Tsunami 2004
Mari kita renungkan ayat-ayat alquran berikut ini, dan kita persiapkan diri kita demi ujian dari Allah yang tidak akan kamu tahu dalam bentuk rupa yang bagaimanana. Setiap dari kita pastinya diuji berbeza-beza... hadapi kehidupan tersebut dengan sabar.

  • [2:155] Dan sungguh akan Kami berikan ujian kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (AL BAQARAH (Sapi betina) ayat 155)

Hidup diDunia untuk diuji oleh Allah yang pastinya bukan Pak Sedara kamu. Sapa nama Pak Sedara kamu?.. .. Najib cik. OOOh... lelaki yang sedikit rambutnya itu. Jangan ikut dia... orang tua ni penipu.

Kamu tidak boleh pilih-pilih atau pun buat peraturan hidup sesuka hati mu. Maka semua kamu terpaksa melalui apa yang pastinya telah Allah Tuhanku tetapkan. Kamu tidak boleh hidup ikut kata si Jamil Khir. Jika kamu turuti pastinya kamu akan terpeleot.

Perlu di ingat bukan semuanya jalan-jalan kesusahan, onak dan senak juga mati kelaparan adalah satu takdir. Ada diantaranya manusia-manusia ini adalah ujian bagi kamu. Tidak semua manusia yang kamu nampak itu benar-benar manusia. Bermaksud... bukan semua manusia ini ada RUH, JIWA dan JASAD. Bukan semuanya.

Ada diantara manusia ini cuma punya RUH dan JASAD. Manusia jenis ini hidup dan bernafas tanpa JIWA. Bermakna mereka-mereka ini tidak diUji tetapi mereka adalah ujian untuk umat manusia. Rakyat Somalia semuanya tidak punya JIWA. Mereka ini Allah jadikan sebagai ujian untuk umat manusia. Padan muka kamu. Kamu telah membiarkan mereka mati dalam haus dan lapar...kekeringan jasad itu. Biarlah Allah yang menentukannya. Gila apa manusia. Masaalah  manusia disuruh Allah selesaikan. Pelik. Patutlah kamu busuk. Kamu mahu Allah basuhkan najis dibontot kamu. Makan pandai taik tak tahu nak cuci.
  • ”Dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar” [QS. Al-Anfaal : 28].
  •  ”Harta dan anak-anak adalah perhiasan kehidupan dunia tetapi amalan-amalan yang kekal lagi shalih adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhanmu serta lebih baik untuk menjadi harapan” [QS. Al-Kahfi : 46].
Allah jadikan sebahagian dari manusia itu ujian untuk kamu. Mengapa begini susahnya Ujian Allah keaatas kami..... permudahkanlah. EEEEE nak mudah-mudah aja. Ini DOA PALING DIGEMARI..." permudahkan lah "Ya Allah mana kasih- sayang kamu?  "Apakah telah habis semua Rahmat kamu Ya ALLah. Kami lemah Ya ALLAH."....lemah punya lemah tertumoih dalan longkang. Longkang yang sama sudah sepuluh kali kamu tertumoih. Bodoh.

Umat Islam hari ini sangat pandai berdoa. Doa masuk tandas ada. Doa naik motor pun ada tapi aksiden jugak. Fening kepala ente memikirkan kamu wahai umat Islam Akhir zaman. Ada kelas yang mengajar cara-cara berdoa. Berdoa tak habis-habis. Mana benda yang kamu minta dah dapat... LUM LAGI TUHAN KATA PENDING. Patut la.

Menitis air mata tis.. tis.. tis....tatkala berdoa. Kami redha jika ini takdir untuk kami.... kami redha. Terus-terusan manusia ini menangis disepertiga malam selama 40 tahun.... sampaikan ada 50 tahun menangis tis.. tis.. tis. Hish.. hish.. hish.. ingus meleleh la pulak.

Habis kalau dah redha kenapa menangis. "menangis konon.. jantan tak tahu malu. Menikah satu sen tidak keluar uang".. pinjam dialog P ramlee.... Ibu mertuaku. ha ha ha!


Selama kamu solat tahajjud tiap-tiap malam kamu asik-asik menangis... tiap-tiap malam..PELIK! Kamu nonton drama sedih barangkali. Ia kan...? Kamu menangis betul-betul ke?

  • Aku betul-betul nangis.  Aku solat tahajjud ikhlas kerana Allah. Aku ini hamba yang lemah... jadi aku pasrah.. siapalah aku... aku lemah... aku lemah... aku ini hamba mu Ya Allah. Tis.. Tis..tis terus-terusan menangis.
Selama-lama hari-hari puluhan tahun menangis dan meminta bercucuran airmata. Airmata siapakah itu ? Nik Aziz.... airmata siapa lagi? Hadi Awang......   lagi.. Dr Harun Din. Kamu semua solat tahajjud setiap malam mengigil-gigil dan menangis tatkala berdoa. Puluhan tahun kamu lakukan tapi aku hairan kenapa Allah Tuhanku tidak sayang sama kamu.

 Kenapa? Allah Marah kamu ke Dr Harun Din...." iyalah kan kamu ada kata".... bukan aku sahaja yang melihat kamu menangis sebab nak jadi selipar nabi... bercucuran airmata kamu bagai kanak-kanak ribena... ramai yang melihat kepura-puran kamu. Ishk... ishk. ishk... mana ada Selipar gi kerja naik  Mercedess.....   Selipar yang beriman sekalipun tak mungkin  mahu memandu kereta Mecedessss. Gila apa manusia tua ini. Tebiat nak mampus barangkali.
  • Bukankah semua wali-wali Allah menangis disepertiga malam. Disaat semua orang tidur dimalam yang dingin..... mereka ini wali Allah bangkit dari tidur. Mereka tunduk, rukuk dan sujud cuma pada Allah tidak pada yang lain. Mereka merintih minta dikasihi, disayangi serta dimurahkan dan dipermudahkan rezeki" Wal Hasilnya.... Mercedessss. Semua kemewahan ini anugerah dari Allah. Pastinya.
  • Rabiatul  Adawiyah juga menangis. Wali songo lagi kuat menangis.

Nama-nama Walisongo

Meskipun terdapat perbedaan pendapat mengenai siapa saja yang termasuk sebagai Walisongo, pada umumnya terdapat sembilan nama yang dikenal sebagai anggota Walisongo yang paling terkenal, yaitu:
 Siapakah yang mengesahkan mereka ini wali..... yakni wakil dari Allah... siapa? Jawap soaalan aku? Siapa? Ramainya wakil dari Allah. Biar betul. Masakan kamu ini wakil dari Allah Tuhanku. Sebegini ramai lahir terus-terus aja  tertumoih kedalam longkang serta membawa kamu bersama-sama. Pergila cuci badan kamu wahai wakil dari Tuhan bersama-sama pemuja kamu. Pergilah..... aku tidak tahan bau semuanya kamu. Busuk dan bodoh. Gila apa umat Indonesia ini. Wali songo kalau boleh dibarat cuma 'juadah' yang telah lama basi tapi masih dihidang kemerata Dunia Islam termasuk Malaysia. Ada ramai cucu-cicitnya diMalaysia.

Indonesia negara yang kononnya satu ketika dahulu dilimpahi penerjun-penerjun tanpa payung terjun dari langit ketujuh. Indonesia hingga ke hari ini juga masih diterjuni wali-wali Allah. Salah seorang lelaki yang buta mata dan hati bernama Gus dur. Dia sudah meninggal dunia dengan jiwa yang tewas. Sdr Anwar Ibrahim yang dibebankan dgn salahlaku liwat adalah pemuja lelaki bodoh ini. Sdr Anwar Ibrahim juga telah buta mata dan hati.

 Aku mengesahkan semua tuduhan keatas Anwar Ibrhim sengaja diadakan oleh Dr Mahathir kerana Anwar Ibrahim ini membawa satu bala yang teramat besar yang akan menimpa rakyat Malaysia. Kamu boleh tanyakan hal ini pada Dr Mahathir. Gila apa Sdr Anwar Ibrahim. Dia juga mengatakan Gus Dus sibuta mata dan hati sebagai Wakil dari Tuhan. Wakil dari Tuhan yang bernama Ibliss pastinya.

 Setiap kali berbicara pasal Tuhan wali-wali Ibliss ini 'tangan' mereka ini pastinya ditunjukkan dengan jari dicucuh kelangit". Untuk memberitahu aku ini telah terjun dari tempat paling tinggi tu tak mati pun. Hebat bukan. Ialah hebat untuk sibodoh. Bukankah aku diutus oleh Tuhan kamu dari langit ketujuh.

 Disebabkan terjun dari tempat paling tinggi dan tidak mati selayak kamu anugerahkan aku wakil dari tuhan kamu. Tanpa dia sedari dia yakni wakil TUHAN itu bahwa dia ini cuma tidak mati tapi OTAKnya TELAH MERENG dan dia telah gila. Kegilaannya telah dianuti oleh kamu semua Islam-islam di Indonesia. Busuk dan bodoh.

Gila..... ditempatkan tuhan bodoh mereka dilangit ke 7. Ugama apa ini. Dalam bodoh yang sebegini masih mahu jadi jaguh Dunia. SiBodoh ini dalam nada mengejek memperbodoh-bodohkan umat Kristian katanya......... " Jesus bukan anak Tuhan. Tuhan tidak beranak dan tak diperanakkan...
  •  "Katakanlah: "Dia-lah Allah, Yang Maha Esa. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu. Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan. Dan tidak ada seorang pun yang setara dengan Dia"." Maksud firman Allah Surah Al Ikhlas.
Bodohnya kamu orang Kristian. Dalam kitab kami ada menyatakan dengan jelas.... cubalah baca surah AlIkhlas..... kamu ini amat dan menyesatkan sesat".
 Disuruhnya siKristian membaca Alquran yang mereka sendiri tidak benarkan sesiapapun ubah kebahasa-bahasa lain selain Arab. Siapakah yang bodoh telah tertmoih kedalam longkang.?

Siapakah yang busuk dan berbau longkang. Pastinya orang Islam. Jesus dilahirkan tanpa berbapa seperti yang dinyatakan dalam Alquran sendiri pastinya dia bukan anak manusia seperti kita. Maka anak siapakah dia? Pastinya dia 'anak' Allah Tuhanku .  'ANAK' ini cuma perumpamaan.... seperti 'Kaabah' yang kamu anggap sebagai RUMAH Allah.

 Dimanakah rumah Allah? " DDDiii Mekah Encik Robert ... bukan rumah betul cik.. rumah acah-achh aja cik ... tu la tuu ala yang ramai kena jemput masa gi haji.. Tuhan jemput sampai nangis-nangis kat program TV astro...GI RUMAh TUHAN acah-acah aje... cik susah-susah aje.kami la tu...sssssoriiii ye cik... gurau-gurau ngan Tuhan kami... jumpa lagi ya cik... nak hantar anak gi sekolah.... bye cik... he he.. gurau jangan marah ye ciik Robert"
  •  "Mereka (orang-orang kafir) berkata: "Allah mempunyai anak". Maha Suci Allah, bahkan apa yang ada di langit dan di bumi adalah kepunyaan Allah; semua tunduk kepada-Nya. Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak (untuk menciptakan) sesuatu, maka (cukuplah) Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah". Lalu jadilah ia." (QS. Al-Baqarah: 116-117)
  • "Mereka (orang-orang Yahudi dan Nasrani) berkata: "Allah mempunyai anak". Maha Suci Allah; ia-lah Yang Maha Kaya; kepunyaan-Nya apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Kamu tidak mempunyai hujah tentang ini. Pantaskah kamu mengatakan terhadap Allah apa yang tidak kamu ketahui?" (QS. Yunus: 68)
  • "(Dialah) Yang kepunyaan-Nya-lah kerajaan langit dan bumi, dan Dia tidak mempunyai anak, dan tidak ada sekutu bagi-Nya dalam kekuasaan (Nya), dan Dia telah menciptakan segala sesuatu, dan Dia menetapkan ukuran-ukurannya dengan serapi-rapinya." (QS. Furqan: 2)
    "Dan (ingatlah) ketika Allah berfirman: "Hai Isa putra Maryam, adakah kamu mengatakan kepada manusia: "Jadikanlah aku dan ibuku dua orang tuhan selain Allah?" Isa menjawab: "Maha Suci Engkau, tidaklah patut bagiku mengatakan apa yang bukan hakku (mengatakannya). Jika aku pernah mengatakannya maka tentulah Engkau telah mengetahuinya. Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku dan aku tidak mengetahui apa yang ada pada diri Engkau.  Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui perkara yang gaib-gaib. Aku tidak pernah mengatakan kepada mereka kecuali apa yang Engkau perintahkan kepadaku (mengatakan)-nya yaitu: "Sembahlah Allah, Tuhanku dan Tuhanmu", dan adalah aku menjadi saksi terhadap mereka, selama aku berada di antara mereka. Maka setelah Engkau wafatkan (angkat) aku, Engkau-lah yang mengawasi mereka. Dan Engkau adalah Maha Menyaksikan atas segala sesuatu." (QS. Al-Maidah: 116-117)
  •  Umat Kristian hidup dengan kenyataan ini dan mereka dikutuk dan dihina dari awal-awal Islam dilahirkan. Allah Tuhan ku dengan sengaja membiarkan umat Kristian berjuang dengan kenyataan ini. Sesungguh aku telah menjadi saksi Umat Kristian telah benar-benar berjuang. Ramai yang telah mati jasadnya. Jiwa-jiwa mereka kini tenang dan menang diDataran  Tak Bertuan bersama berbilon-bilon jiwa-jiwa yang lain. Pastinya. Aku benar-benar pasti.
  • Cuma satu sahaja salahnya umat kristian dikeji dan dimusuhi sesuatu yang salah dan haram serta berdosa untuk dilakukan umat Islam. Islam ini..... kenapalah kamu busuk dan bodoh? Kerana apa? Kerana NAFSU ISLAM memusuhi mereka sedangkan ISLAM tahu tidak ada paksaan dalam berugama. Umat Islam tidak boleh menghina dan memusuhi ugama lain lebih-lebih lagi ugama samawi.
  •  Umat Islam sepatutnya berjuang dengan kekuatan yang ada pada Islam. Islam sepatut menampil hujah-hujah serta menunjuk contoh tauladan terpuji biar diikuti penganut lain. Taburkan bahasa-bhasa indah biar dikutip oleh penganut yang lain. Lontarkan hujah-hujah persahabatan. Ia kan! Barulah dikatakan gagah berani. Ini tidak bagaikan sikurus yang penakut bersembunyi dibelakang bapanya yang juga penakut dan kurus. Kedua-dua mereka menjerit-jerit bagai keldai bila disuruh berjuang dan disakiti..... ah malunya aku. Lihat maksud Frman Allah ini;
  • بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم: Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
  1. قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ Katakanlah: "Hai orang-orang kafir,
  2. لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah,
  3. وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
  4. وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,
  5. وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
  6. لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ Untukmu agamamu, dan untukkulah agamaku
Benarkan? Islam tidak boleh memaksa dan menghina ugama lain. Percayakan aku wahai orang Kristian. Kamu benar seadanya kamu. Aku benar-benar yakin. Pasti.
  • Siapakah yang memusuhi Islam? Kristian.....? Ia ke.... tidaklah tapi Islam lah yang memusuhi Kritian. Kristian dengan sabar menerima tohmahan dan kutukan umat Islam. Dari sibongok yang tak bergigi dikedai-kedai kopi sehinggalah didalam Masjid dan surau oleh siAlim yang tidak tahu mengenakan celana pun. Sialim yang tidak mahu berseluar dalam dengan telur tergantung-gantung.... kemana-mana dengan kain PULIYAKAT yang ditenun oleh orang Hindu. Tidakkah kamu malu wahai siAlim? Aku malu... aku pakai seluar dalam serta seluar JEANS jenama Levi's. Aku beli seluar itu dengan harga RM 500 ringgit.
  • Islam hari ini adalah ugama samawi yang paling teruk rosaknya bukan sahaja spiritualnya malah zahir nya. Islam yang kamu anuti wahai Dr Harun Din juga Tuan Guru Nik Aziz telah kamu henyak-henyak dalam keadaan telanjang terberak-berak sampai tinggal debu. Bersama-sama debu bersalut najis kamu sendiri kamu melaung-laung mengutuk ugama orang lain. Aku tambah ungkapan indah untuk Islam harini..... " BUSUK BODOH DAN TIDAK TAHU MALU" ha ha ha.
  • Sesekali umat Kristian akan menyakat dengan membakar Kitab Alquran. Kita akan lihat mereka menjerit-jerit bagai keldai tua yang pemalas. Kenapa aku berkata demikian? kerana keldai tua inilah yang tadinya sedang berdengkur dengan kuat walaupun perutnya lapar kerana malas. Tiba-tiba bangkit menjerit-jerit. Kenapa? Pelik?. Pelik?. Pelik??
  • Janganlah pelik kerana dimajlis-majlis yang dipenuhi kaldai-kaldai tua yang menjerit ini biasanya ditaburi uang dan makanan oleh penguasa setempat. Mereka cuma menjerit setelah mendapat imbuhannya. Pasti. Ia aku benar-benar pasti.

Jom kita sambung ...... aduh sudah kelaut aku ini... Sori ye cik!

 Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju. Dia sudah tua dan selalu sakit-sakit tidak mungkin dia mahu.

Umat Islam diMalaysia hari ini ketandusan cerdik pandai dalam Ilmu kemanusian juga Ilmu keugamaan. Lulusan dari Pengajian Ugama Islam dari dalam dan luar negara bagai radio kaset yang hampir kehabisan bateri. Mereka sekadar merakam sepanjang-panjang kuliah mereka diUniversiti. Suara-suara yang kita dengari kadang kuat tapi seringkali bagaikan berbisik itu adalah bunyi Ilmuan Islam tersohor. Namakan satu nama... Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

 
Tuan guru Nik  Aziz menangis dalam sedu dan sedan....dia berdoa......hayati doa Ilmuan ini.. " butakanlah mata pengundi" "biar mereka cuma nampak BULAN"....... tolonglah ya Allah.... tis ..tis.. tis. menitis airmata.... terasa hampir dengan Allah pada ketika itu. Mampus. Bedooh demo ni. Nik Aziz demo raso Allah saye ke demo... kalu Allah saye ke demo wakpo nyo dok Kelate... tak habis-habis. Gi lah tawe Melako. Hok ni pong hambo nak ajar ke demo.... weeee lah!

Kesemua guru-guru Ugama Islam diseluruh dunia tiap-tiap hari akan menangis disepertiga malam dari usia mereka muda sampai mereka mati. Pasti. Aku benar-benar pasti. Kenapa kamu menangis? Lamanya kamu ini menangis. Kamu masih tidak faham Islamkah memnyebabkan kamu menangis. Tidaklah...kamu ini bodoh dan sombong sudah hampir kiamat pun masih tidak pandai-pandai.

Wahai semua pemimpin Islam aku tahu kenapa kamu menangis... aku benar-benar tahu. Semuanya kamu takut untuk berkata benar. Kamu takut kebenaran akan memamah seluruh hidup orang Melayu. Demi tidak mahu melayu hidup merempat kamu sanggup berbohong. Berbohong konon-kononya raja-raja Melayu adalah satu Takdir. Maka ia wajib dipertahankan. Raja-raja melayu adalah anugerah dari Tuhan. Tuhan apa? Pastinya Tuhan Ibliss kamu.

Di perjuangan ini sudah ku pastikan bukan Islam yang kamu pertaruhkan. Perjuangan kamu umat Islam bukan kerana ugama. Bukannya Islam... dan sememangnya bukan Islam yang dipertaruhkan... Sebenarnya MELAYU yang berugama islam harini cuma pertaruhkan seluruh hidup mereka dari awal-awal lahir sampai mampus demi sesuap nasi. Hidup dan mati demi sesuap nasi. Gila.... bodohnya kamu.


JIka semua kamu berjuang atas nama Islam...... dimanakah Allah Tuhan kamu?  Islam yang ada hari ini telah habis rosak semuanya luar dan dalam................................ lunyai dah. Dimanakah Allah Tuhan kamu? ITU....... bukan..... masakan itu siLUNCAI.  Ha ha hah ha.

http://4.bp.blogspot.com/_7UpcI95XCeI/SHpN5gEFIlI/AAAAAAAABVA/yJvHhE09u4M/s400/Khalid-n-Sultan.jpg
 SiLUNCAI beriringan dengan Menteri Besar Selangor
Melayu pun kamu tidak jaga. Lihat Sultan Selangor yang gila cuma bertuhan nafsu SYAHWAT. Begitu banyak artikel serta gambar Sultan Selangor yang tidak punya moral ini diInternet. Semuanya bukan fitnah tetapi semuanya adalah benar-benar berlaku. Lihat gambar ini semasa siLuncai di Hard Rock Cafe bersama-sama yang pasti Bidadari dari Syurga.

Tiada satu orang pun yang mampu untuk menasihati Sultan Selangor aka LUNCAI. Siapakah yang memberi kepercayaan kepada SiLUNCAI ini untuk  menjaga Islam? SiLuncai berzina dengan wanita Punjabi... biarkan... biarkan... SiLuncai suka mabuk-mabuk minum Brandy.... biarkan... biarkan. SiLuncai suka pergi Hard Rock Kafe.... biarkan... biarkan. Letak jari dibibir.... shhuut! biarkan itu adalah ujian untuk rakyat Malaysia seluruhnya. Dapat pahala. Bukan saya yang kata tapi siKazim Elias. Kazim ni spesis mangkok ayun biol. Ada ka patut pencuri Islam yang tak makan babi dikatanya ada Iman. Perompak islam yang tak makan babi boleh masuk Syurga. Tauke Cina yang kena rompak tapi makan babi dihumbankan keNeraka. Adakah dunia ini masih ada Tuhan? Pelik! Entah la kenapa miskinnya siAlim hari ini dari rahmat Allah. Kemanusiaan umat Islam hari ini telah tertanggal. Lihat yang ini pula.... layan LA PULAK.


Kazim Elias ini ulama suuk 


 Luncai yang berbaju serba kuning bersalut emas ini tidak mampu menjaga dirinya. Dia sering mabuk-mabuk. Satu soalan apakah hukum memakai emas dikecualikan  pada siLuncai? Gila sungguh-sungguh gila umat Islam diSelangor telah meletakkan siLuncai sebagai ketua ugama.

  Maka sudah pasti umat Islam telah meletakkan siLUNCAI ini untuk berhadapan dengan Allah dihari perhitungan nanti. Cuba bayangkan manusia Islam berasal dari Selangor dihari perhitungan nanti. Didepan sekali pastinya Sultan selangor diikuti semuanya kamu. Bengong.. Aku tak mahu ikut kamu. Aku tak mahu. Aku tak mahu. Aku tak mahu........... tak mahu. Kamu mahu ke? Biar betul!

Dan siapakah lagi yang lebih aniaya dari orang yang mengada-adakan perkara-perkara yang dusta terhadap Allah, siapakah yang kamu pilih sebagai ketua ugama. Kamu umat Islam telah kafir kerana kamu berdusta atau  mendustakan ayat-ayat keteranganNya? Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu tidak akan berjaya.Tidakkah umat islam hari ini telah mezalimi diri sendiri demi sesuap nasi. malang teramat malang. Aku telah berlepas tangan dengan tertulis semuanya tulisan-tulisan ku. Aku Jaya Negara telah menyatakan kebenaran dan apa yang nabi Muhammad telah bawa tapi kamu umat Islam yang telah menyelewng. Kamu telah mendustakan Ayat-ayat Allah maka kamulah kafir yang dinyatakan dalam ayat ini.
 
A022
  • Dan (ingatlah), hari (kiamat yang padanya) Kami himpunkan mereka semua, kemudian Kami berfirman kepada orang-orang musyrik: "Manakah orang-orang dan benda-benda yang dahulu kamu sifatkan (menjadi sekutu Allah):?"
(Al-An'aam 6:22)  
A023
  • Kemudian tidaklah ada akidah kufur mereka selain dari mereka menjawab dengan dusta: "Demi Allah Tuhan kami, kami tidak pernah menjadi orang-orang yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain)".
(Al-An'aam 6:23)
A024
  • Lihatlah bagaimana mereka berdusta terhadap diri mereka sendiri, dan bagaimana hilang lenyapnya dari mereka apa yang telah mereka ada-adakan (sebagai sekutu Allah) itu.
(Al-An'aam 6:24) |
A025 Dan di antara mereka ada yang mendengarkanmu (membaca Al-Quran), pada hal Kami telah jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka, yang menghalang mereka daripada memahaminya, dan Kami jadikan pada telinga mereka penyumbat (yang menjadikan mereka pekak); dan kalaupun mereka melihat tiap-tiap keterangan (dan mukjizat yang membuktikan kebenaran Rasul), mereka tidak juga akan beriman kepada keterangan itu; sehingga apabila mereka datang kepadamu, sambil membantahmu, berkatalah orang-orang yang kafir itu: "Ini tidak lain hanyalah cerita-cerita dongeng orang-orang dahulu".


Entah apa lagi nak aku bicarakan. Jika ayat-ayat Al quran tidak mampu untuk menyedarkan semuanya kamu, apakah tulisan kecil aku ini mampu ubah. Pastinya Al quran berjuta-juta kali lebih baik. Kamu telah baca Alquran berulang-ulang kali dalam cara bercerita dan berlagu-lagu. Hari-hari didengarkan untuk halau hantu dan jin. Kebodohan yang bersarang dijiwa kamu masih melekat dan semakin bernanah. Kubiarkan kamu bersama Allah Tuhan ku. Siapakah aku ini cuma pekerja Allah untuk menjadi makmum kamu aku tidak layak masakan aku menjadi Imam kamu. Kamu tunggulah Imam mahdi kamu dia pasti datang seperti dijanjikan.

Dari Abu Hurairah RA, dia berkata, Rasulullah SAW bersabda,“Seandainya umur dunia ini tidak tersisa melainkan sehari, pasti Allah akan panjangkan hari itu sehingga dia berkuasa.”(At-Tarmizi)


Kedatangannya ke dunia ini merupakan suatu janji Allah dan juga janji baginda SAW, suatu hal
yang tidak salah jika kita menuntutnya, kerana memang hal itu sudah dijanjikan dan janji itu
diulang-ulang banyak kali pula. Maka lebih layaklah kita menuntutnya untuk zaman kita ini. Siapa yang tidak mahukan segala kelebihan yang telah Allah janjikan kepada kita melalui lidah Rasul-Nya SAW itu?


Sekian. Ini adalah yang terakhir. Kita tidak akan bertemu lagi dalam bentuk tulisan. Kita pasti bertemu dan aku berjanji aku pasti tamatkan semua tugas-tugas ku supaya aku terus saja pulang tidak lagi kembali. Terima kasih Dhada kerana peringatan Ikhlas kamu. Iyakan aku ini manusia sering saja terlupa juga dan bodoh  macam kamu.

Ini dia peringatan terakhir dari aku. Hayati lah.

Didataran tak bertuan semua dari kita telah bersumpah dengan nama Allah untuk menerima ujian diBumi-bumi ujian yang telah Allah sediakan.

Nanti bila dicerahkan Allah semua kabus-kabus perjanjian antara setiap satu.. satu.. satu.. semuanya jiwa..... maka   pastinya menitis tis.. tis.. tis.... airmata kamu. Allah benar pada ketika itu. Allah pasti benar. Aku ini didatangkan demi peringatan terakhir yang aku tahu pasti semuanya kamu akan memerangi aku. Setiap dari kamu membawa kepercayaan nenek-moyang kamu sedikit-sedikit hinggakan semuanya terpikul dengan berat. Bongkok kamu. Manusia hari ini dalam keadaan bongkok dan hodoh tetap juga mahu juga sombong. Siapa Tuhan.... siapa Hamba?. Gila apa manusia.



manusia dalam keadaan jiwa bongkok dan hodoh...... sombong pulak!

Kamu wahai manusia hidup didunia ikut apa yang Allah Tuhanku suruh.... kamu tidak boleh buat sesuka hati mu... Faham ke tidak? Apa nama Pak Sedara kamu?.... OHHH ..... lupa. Jalanlah pelan-pelan wahai Pak tua yang Bonggkok. Perhatikan longkang dihadapan kamu. Sudah berjuta kali kamu tertumoih tidak pernah mahu ingat. Gila umat manusia akhir zaman ini. HIDUP DAN MATI DIPERTARUHKAN CUMA UNTUK SESUAP NASI.

BYE.



222 comments:

  1. Aku sungguh terbakar wahai Khalil...
    Aku pasti aku ikut kamu.

    Aku terbakar kerana aku memang bodoh.
    Dan hidup dalam kebodohan.
    Aku juga benci kebodohan.
    Aku Dhada membenarkan semua kata-katamu.

    Aku juga mahu pulang.
    Teruskan. Aku bersamamu.

    Dhada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang dah nampak seksaan qubur. satu Malaikat yang tergantung kapak yang besar di lehernya telah datang dengan muka yang amat bengis dan dia bertempik bagaikan gegak gempita halilintar. BANGUUUUUUUN!!!!!!!!!!!!! Maka pecahlah dadanya dan terburailah segala anggota dalamannya. Kerana tidak mengendahkan perintahnya maka dia pun menegakkan tubuhnya dengan paksa menyebabkan semua tulang tulang patah dan berceragah. Kemudian datanglah Malaikat Mukar dan Nakir untuk bertanyakan soalan. Tiga soalan aje. Jawapan dah pun bocor. Nabi SAW dah bagi tau. Soalan pertama. Man Robbuka? (Siapa Tuhan Kamu?).Bila tak tau jawab, maka Malaikat yang bawa kapak akan menghayunkan kapaknya kearahnya. Jasadnya akan terbenam 70 hasta. Kemudian dengan rentapan yang dahsyat, jasadnya akan di keluarkan dari benamannya. Soalan kedua. Man Nabiuka? (Siapa Nabi Kamu?). Tak tau jawab jugak. Malaikat berkapak akan sekali lagi menghayunkan kapak kearah jasadnya. Jasadnya akan terbenam sedalam 70 hasta lagi. Sekali lagi dengan rentapan yang lebih dahsyat, jasadnya akan dikeluarkan dari benaman itu. Dan soalan yang ketiga dan terakhir. Tiada lagi soalan lepas ini. Ma Deenuka? (Apa Agama Kamu?). Wahai Jaya Negara... Kamu sudah pasti tidak akan dapat menjawab soalan ini. Kamu pandai sangat kutip serpihan AlQuran tapi tak faham tuntutan AlQuran. Dalam AlQuran Allah SWT berfirman "Sesungguhnya satu satunya Agama disisi Allah adalah Islam". Kamu tidak ada Agama. Sekarang Allah perintahkan Malaikat bukakan pintu neraka dan jadilah Qubur kamu satu lembah didalam neraka jahannam. Sorry...No rest in peace. We say, Rest in pieces and Roast in Hell.

      Delete
    2. Penyerang lelaki tidak berbaju dan wanita jedi ini adalah diantara golongan yang terlalu taksub dengan teori konspirasi illuminati freemason new world order nwo, sejarah teragung nusantara, pendedahan dunia, fail mistik, umat terakhir, umat akhir zaman, alter terahsia bangsa melayu, bani jawi, bani tamim, hari kiamat, imam mahdi, al-dajjal seperti blog Mistifiles, Fenomena Zaman, Nusanaga, Abatasa, Akhzaman dan lain2...

      Mohon baca pendedahan di sini - http://buasirotak.blogspot.com/2012/07/ketaksuban-yang-membawa-padah.html

      Delete
    3. oi noob ! kat sini pun kau ada >? heheheh... kau member baik mantot ke..

      Delete
    4. Mantot? Sape tu hehehe. Aku semua blog aku terjah... PoN di mana2...

      Delete
  2. Aku faham Khalil.
    Selama ini Islam yang mereka pegang sungguh exclusive.
    Dan itu sungguh tak adil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang dah nampak seksaan qubur. satu Malaikat yang tergantung kapak yang besar di lehernya telah datang dengan muka yang amat bengis dan dia bertempik bagaikan gegak gempita halilintar. BANGUUUUUUUN!!!!!!!!!!!!! Maka pecahlah dadanya dan terburailah segala anggota dalamannya. Kerana tidak mengendahkan perintahnya maka dia pun menegakkan tubuhnya dengan paksa menyebabkan semua tulang tulang patah dan berceragah. Kemudian datanglah Malaikat Mukar dan Nakir untuk bertanyakan soalan. Tiga soalan aje. Jawapan dah pun bocor. Nabi SAW dah bagi tau. Soalan pertama. Man Robbuka? (Siapa Tuhan Kamu?).Bila tak tau jawab, maka Malaikat yang bawa kapak akan menghayunkan kapaknya kearahnya. Jasadnya akan terbenam 70 hasta. Kemudian dengan rentapan yang dahsyat, jasadnya akan di keluarkan dari benamannya. Soalan kedua. Man Nabiuka? (Siapa Nabi Kamu?). Tak tau jawab jugak. Malaikat berkapak akan sekali lagi menghayunkan kapak kearah jasadnya. Jasadnya akan terbenam sedalam 70 hasta lagi. Sekali lagi dengan rentapan yang lebih dahsyat, jasadnya akan dikeluarkan dari benaman itu. Dan soalan yang ketiga dan terakhir. Tiada lagi soalan lepas ini. Ma Deenuka? (Apa Agama Kamu?). Wahai Jaya Negara... Kamu sudah pasti tidak akan dapat menjawab soalan ini. Kamu pandai sangat kutip serpihan AlQuran tapi tak faham tuntutan AlQuran. Dalam AlQuran Allah SWT berfirman "Sesungguhnya satu satunya Agama disisi Allah adalah Islam". Kamu tidak ada Agama. Sekarang Allah perintahkan Malaikat bukakan pintu neraka dan jadilah Qubur kamu satu lembah didalam neraka jahannam. Sorry...No rest in peace. We say, Rest in pieces and Roast in Hell.

      Delete
  3. sebenarnya apa yang kau sampaikan itu universal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dhada, aku ini sama juga macam kamu, cumanya aku sering hilang dari hidup manusia.

      Aku ini jiwa yang merdeka. dari kecil aku diasuh untuk jadi kuat. Kerana apa Dhada?

      Allah membiarkan jiwa ini menangis tanpa pujukan seawal aku 3 tahun. Kerana apa semua ini? Demi keyakinanku Allah itu Maha Mengetahui, pastinya akan ada perjuangan Jiwa yang cukup-cukup hebat yang akan aku hadapi.

      Aku, kamu, Hambali dan Ali Osman kita tidak boleh hidup sesuka orang lain. Jangan dulu. Ada tugas besar yang memerlukan jiwa yang besar untuk menghadapinya. Sudah cukup besarkah JIWA kamu untuk menghadapi Kesultanan Brunei.

      Dhada.... kamu terutamanya akan terpikul oleh jiwa kamu satu tugas seberat-berat tugas. Kamu terpaksa menghadapi umat Islam secara keseluruhan. Ada diantaranya adik-beradik kamu. Kamu terpaksa memerangi keluarga sendiri demi apa yang cuma kamu percaya.

      Aku sebenarnya tidak ikut serta. Aku cuma memerhati saja. Kamulah umat manusia yg kena kalahkan semua pendusta ugama. Aku ini cuma menaikkan semangat juang itu aja.

      Selepas telah bersih Islam barulah kita lebarkan dakwah untuk umat manusia. Parasit-parasit dari dalam Islam lah yang menyebabkan kita semua wajib berjiwa besar.... Dr Mahathir punya jiwa yang terlalu besar..... 22 tahun pemerintahannya dipukul ombak dan badai. JIWAnya kekal gagah.

      Jiwa semua kamu sepatutnya sudah jadi sebesar itu sekarang ini.
      Sudahkah?

      Salam Jumpa lagi bye

      Delete
    2. Selesaikan urusan rumah tangga kamu. Kamukan punya kawan2 yang memahami kamu wahai Dhada.

      Aku tidak boleh ikut campur urusan rumahtangga kamu. Lapurkan kepada ibubapa mu. Jika tidak boleh juga selesai cari orang yang berpengaruh dikalangan kamu.

      Masaalah adalah untuk kamu selesaikan secara bijak. Aku dulu pun dilanda ribut dalam hal rumahtangga. Kamu sudah ada dua anak pastinya kamu lebih bijak dari aku dalam urusan suami dan isteri.

      Aku cuma ada satu anak itu pun susah nak ku perbesarkan. Aku bimbang akan berlaku cuai sperti orang lain yang punya anak ramai. Aku cerita masaalh ku pada Allah Tuhanku. Bukankah Allah itu Maha Memahami dari manusia yang cuma bimbang dimarahi Tuhan menolak rezeki punya anak ramai.

      Aku tak peduli dimarahi Allah Tuhanku. Sudah ku terangkan masaalah ku dan kunyatakan pasti aku lebih tahu apa yang aku gusarkan. Aku ini manusia sedang diuji. Setiap dari satu anak pastinya punya jiwanya tersendiri. Aku ini bukan Tuhan seperti Allah Tuhanku .Kamu Wahai Allah.

      Gila apa Tuhan ini jika dia kecewa aku cuma mahu satu anak. Bukankah Allah sendiri yang menyatakan kita ini manusia dibebankan ujian mengikut apa yang manusia mampu. Nah! cuma satu anak yang aku mampu. Jadi salahnya dimana.

      Dhada yang budiman, hadapi hidup ini sekuat jiwa mu. Jika ditakdirkan JIWA kamu mati cuma semasa kemelut rumahtangga siapakah untuk dapat menghidupkan kamu semula.

      Setiap dari kita diuji satu.. satu.. satu... cuma yang gagah dalam ujian satu.. satu.. satu sahaja yang dapat duduk dalam kumpulan demi perjuangan lebih besar.

      Sekian dari abangmu yang cuba untuk mengerti. Salam.

      Delete
  4. Dhada,

    Aku ni tak berapa nak sihat. Asik2 sakit kepala.... dah lama dah tak sakit kepala... dah datang balik sakit kepala aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kAMU sdg download matrix. tu sbb pening.
      layan je pening tu.

      Delete
    2. Matrix aku ada terbaca banyak info tapi tak mahu pulak aku ni untuk cari apa itu matrix...

      Aku ini jika minat tak ada pada sesuatu..... biasanya perkara itu datang dari taman permainan. Aku tak suka ianya bermain-main diminda tanpa ada Ilmu yang kukuh yang aku boleh tidur diatasnya.

      Susah dimengertikan....

      Delete
    3. perkataan mudah..petunjuk kot..huhu

      Delete
    4. Cerita matrix yg neo tu ke? Kalau cerita tu aku mmg minat betul. Cerita org putih ni kalau dia nak buat cerita pasal khayalan mesti dia akan selitkan logik kat situ supaya kita x teras mcm kena tipu sangat.

      Delete
    5. matrix ni tempat kembali... ikut kata mereka lah. Untuk menggambarkan bagaimana kompleksnya matrix ni mereka buat cerita tu.

      Kalau kau tanya pendapat aku itu semua bagaikan siSufi yang ingin mncari Tuhan. Mereka ini gagal. Manusia gagal yang bernama Sufi mencipta alam khayal seperti alam syahadah, alam wali-wali.

      Baru tak makan sehari kecoh aja... marah dia kalau kita kutuk.

      Baru tak buat seks seminggu dah marah bini siap panggil malaikat tolong takutkan bini.

      SiSufi dengan rasa kecewa mula mengarut.... kekarutan disebabkan kalah gagal bertemu Allah disambut Ibliss bukan dgn tapak tangan kecil tu.

      Ibliss sambut dgn jaring yag besar merai siSufi yang "depress". Kesan dari meroyan ini Maka terbinalah dunia karut yang pada asalnya cuma timbul untuk menutup malu.

      SiSufi terkejut rupanya mereka telah berjumpa kebenaran yang pada hakikatnya itulah yang dinyatakan sebagai tipu daya Ibliss.

      Ibliss ni punya hebat.... sampaikan manusia semuanya dari awal-awal adam sampaikan ke kita ni. Kita tak tahu pun kita di tipu.

      Dibuatnya alam Jin oleh Ibliss. Jin berbahagia lah ada Tuhan dari jenis mereka. Tapi mana ada yang percuma kata Ibliss kau kena bikin kerja.

      Disinilah berpecahnya Jin kepada dua mahu menuruti Ibliss atau tidak. Jika turut seronok boleh ganggu hidup manusia. Kalau tidak jin ini akan diburu Ibiss n the gang.

      Tempat lain tak ada yang selamat kecuali Madinah dan Mekah yang dapat melindungi Jin baik ini. Masalahnya Madinah dan Mekah ada Malaikat yang menjaga. Cuma Islam sahaja yg dibenarkan masuk.

      Islam pada Jin tak sama macam kita. Jin tak perlu sembhayang cukup dgn mengaku tidak akan menuruti perintah Ibliss dan mengaku
      cuma Allah yg berkuasa. Pengabdian untuk Jin dan manusia tidak sama. Jin dgn sifat dungu mahu solat macam manusia dan mereka belajar dari Rasullah.

      Setelah kuat Jin ini rasa sudah boleh jaga diri mereka. Mereka dah ramai maka mereka pun berpindah randah. Maka timbullah bunian jika di Malaysia.

      kalua Bunian Jepun ikut Jepun lah. Klau bunian Buddha ikut buddha la. Macam manusia. Cumanya satu mereka yakni Jin-jin ini tidak berevolusi bersama Bumi. Mreka kekal selamanya dari awal-awal dulu.

      Ada banyak lagi info tapi cukuplah aku dah letih nak gi makan la pulak... Bye hambali. Aku sayang kamu Hambali dan terus kan kerja keras nanti BOSS bayar gaji kamu. Tunggu.

      Jin-jin ini berbeza-beza disetiap Bumi

      Delete
    6. Download matrix la pulak... Terpengaruh sgt dgn filem2 barat ni

      Delete
  5. kata yang aku terpandang hari ini.
    Heroes : The Chosen Women. Share the Khayr..

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Dhada, dah tahu apa.... kongsikan dengan aku.... hah ha ha

      Delete
    2. Rancanganku..
      sikit demi sikit aku fikir.
      sambil buat keje, sambil menaip, pegi toilet, sambil printing.
      otakku ligat berfikir..

      Delete
    3. jaga anak2 tu sbb ianya AMANAH.. bukannya buat rancangan pokemon kat public.. adoyai..

      Delete
    4. hermit kalau ko xpaham jgnlah membangangkan diri....

      Delete
  7. Aku akui aku dikurniakan pemahaman yang pantas dan dalam.
    Apa yang kulihat tak sama seperti mata orang lain.
    Akanku gunakan potensi itu untuk perjuangan ini.

    ReplyDelete
  8. Dhada,

    Itulah dia yang aku mahu.... kamu dan aku ada banyak persamaan. Kita tidak boleh berhenti berfikir dan berfikir... non stop 24 jam tanpa henti. Tidur kamu nanti juga ada aja pelajaran.

    Contohnya kamu nak tahu pasal Feme coffinkan. Letak target tapi jangan diluahkan dalam bentuk kata2 atau pun tulis dimana-mana. Ibliss n clan sentiasa ada disetiap simpang kebenaran. Mereka akan blok minda kita.

    Biarkan minda kamu menjelajah kesemua tempat.

    Contohnya Dhada, begini kamu baca buku tentang sayur-sayuran. Pastinya SiIbliss tahu apa yang ada diminda. Kamu suka sayur pastinya. Maka berlambak-lambak info tentang sayur yang kamu dah baca.

    Ok. sekiranya kamu diilhamkan sesuatu mengenai sayur selepas pembacaan maka kita tahu mungkin Ilham dari Allah ataupun Ibliss. Hati-hati. Ilham ini adalah bisikkan tentang info ataupun gambaran terpampang.

    Kita tidak dapat pastikannya dari mana sumber Ilham yang kamu dapat tadi. Allah atau Ibliss.

    Lihat yang ini... apakata sedang sibuk mambaca pasal semut merah tiba-tiba kamu rasakan minda kamu bagaikan terlanggar sesuatu. Ilham pasal sayur yang kamu baca 5 tahun lalu. Pastinya Ia dari Allah? belum lagi. Letakkan Ilmu itu dipenimbang benar atau tipu. Ketika ini beribu-ribu prinsip kita sedang mengenal pasti. Biarkan jangan terburu-buru.

    Bila Ilmu itu telah selesa dan kukuh bagaikan kamu boleh tidur diatasnya baru boleh disebarkan. Barulah itu dikatakan keyakinan ataupun pegangan. Kamu akan sukar untuk ditipu Ibliss.

    Salam jumPa Lagi Bye.

    ReplyDelete
  9. Aku ingat pengajaran semut dari Tuhanku.
    Balik kelas aku lepak tepi sungai.
    Nnt aku cerita.

    ReplyDelete
  10. Dhada, buat kerja sibukkan diri kamu. Jangan biar jasad itu rehat mengelamun keterlaluan. Nanti jasad kamu manja sangat.

    Lihat Ilmuan dlm bidang apa-apa pun jika di Malaysia perhatikan mereka. Fizikal mereka tidak dapat 'suit's dengan Ilmu yang disampaikan kepada kita.

    Contohnya Timbalan Menteri Kesihatan patutnya hebat dan slim.... ialah diakan nak cerita pasal obessiti... dia gemuk... tak sesuai.

    Lihat Prof.. cerita hal kemanusiaan.... pada wajah mereka tak tergambar yang dia ini sangat peka dengn alam sekeliling. Bila berbicara dia seperti kaku dan mati.

    Manusia yang sayangkan Alam dan manusia pastinya 'passionate'. Ini tidak dia nampak hodoh dan buruk. Bukankah alam ini cantik. Manusia yang sukakan kedamaian pastinya dia hebat menarik sesiapa yang melihat.

    Lihat yang ini Ilmuan dalam bidang Islam yg pastinya sayangkan Nabi muhammad. Gemuk dgn dagu berlapis. Lihat kakinya yg dihayun dan diletakkan diBumi. Nampakkah kemesraan siAlim dgn tanah yang jasad ini meminjam dgn Izin Allah? Nampakkah?

    Dhada, manusia tidak mampu untuk menipu kita jika kita peka semua ini. Ini baru sedikit.
    Apa yang aku nak dinytakan ialah kita adalah kita apa yang manusia lain lihat.

    Tidak timbul isu kasyaf lagi. Tak timbul isu 1 hari kita dgn 1 hari orang kafir. Dikatanya berbeza.Diberkhati atau tidak. Pelik. Yang mendapat ilham tentang Ilmu ngok macam ni punya seronok. Terus aja disebarkan. Kawan yg baca menitis air mata. Bodoh.

    Apa semua ni? Dhada kamu faham ke. Hambali kau kat mana. Dah tukar gunung ke belum atau pendakian dihentikan pasal penat. Masakan penat Jiwa lebih kuat dari ini... baru sikit tu bro...

    ReplyDelete
  11. komen aku diAbatasa pasti dibuang... Pengecut.

    ReplyDelete
  12. Ya. Aku faham. Jiwa yang hebat perlu ada rupa yang hebat dan apa yang disentuh juga pasti hebat. Apa yg disampai hidup dulu dalam diri.

    ReplyDelete
  13. begitu kamu bila kami menemui dan menjemput kamu di laman Nusanaga.
    semua mengutuk kamu.

    ReplyDelete
  14. Aku fobia memegang besi atau Plug mana-mana. Asik disambar karan je.. rasa nak pakai sarung tangan plastic. Macam bodoh le pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakai. tangan aku ni..banyak cas tak neutral kot. pegang tombol pintu, laci besi, extension kat rumah banyak terbakar bila aku yg sentuh.

      Delete
    2. mesin fotostat, pintu ofis..
      melompat aku kadang2 sbb tkejut.
      huhu

      Delete
    3. Kamu tengok cerita heroes kat Tv dulu ada.. sekarang ade ke tidak.. dah lama tak tengok tv. aku suka berkhayal jadi super hero.

      aku bukan candidate sesuai, kamu adalah calon2 dianugerah hero akhir zaman. Aku dah tua untuk itu.

      Delete
  15. Mahu jumpa sultan mestila perlu hebat.

    ReplyDelete
  16. Bila aku ke Nusanaga aku tak ingat pun, apa yang buruknya aku ini.... kurang ajar ke?

    Dhada, aku ni memang macam tu selalu buat tak peduli. Entahla .

    ReplyDelete
  17. Aku ni manusia tanpa peraturan itulah tu. Pasti ramai yang menyampah kat aku. Susah nak ubah. Kamu belum tengok aku marah.

    Aku ni penyabar. Anak aku dan isteriku aku tak pukul pun cuma dengan marah aku dia dah jatuh tak mampu nak berjalan. Itulah tu bini aku risaukan aku... semuanya berpunca aku yang suka marah-marah.

    Aku dah berhenti kerja 8 tahun. Aku penat asik marah2 kat orang. Bila takdir itu sampai kita lihat apakah kemarahan aku dapat mengatasi kesombongan mereka.

    Tunggu dan lihat cuma untuk kamu manusia.
    Aku ini belum pernah ditewaskan dalam mana-mana perjuangan fizikal juga minda. Mampus lah kamu semua nanti dengan kerenah ku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suamiku pun macam Malaikat Maut juga jika naik angin..mungkin persediaan jumpa kemarahan kamu kot.huhu

      Delete
    2. Aku ni selalu sedih Dhada.... sama macam kamu. Aku ini punya penyayang boleh berkawan degan seekor semut selama 4 tahun. dah terbunuh... aku bengang sangat pasal cuai. Aku pasti dihukum bila bertemu Allah nanti.

      Manusia belum ada yang lebih kuat marah dari aku.... bukan tak ada aku belum bertemu sebab dah lama bersembunyi.

      Delete
    3. 4 tahun kawan dengan semut? imposssibbrruuuuuu

      Delete
    4. aku kawan ngan sekin 3 hari je...

      Delete
    5. Aku couple dengan landak. Lagi dahsyat.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. apa yg imposible nye org bela lembu 10 tahun xpelik pon

      Delete
  18. ada yg ttg nurmuhammad tu. kan mereka kata kamu mcm2..
    hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuma kamu yang tahu pasal IM kan.... Betl tak Dhada tapi suami kamu kena tahu sebab kamu tak boleh rahsia apa-apa pun dari dia. Dia sebahagian dari kamu... kamu sebahagian dari dia..

      SMS serta Email antara aku dgn kamu dia kena tahu. Betulkan Dhda.

      Delete
    2. Aku dah beritahu dia. Jangan risau itu.

      Delete
    3. la.. laki pun sama 'gila' gak? adoyai... camner la didik bini, mental la kowang nih...

      Delete
  19. Aku tidak akan menulis pasal Imam Mahdi kamu yang tertinggal keretapi. Aku nak tulis pasal Alam dan kehidupan... Tunggu aku cuba tulis sebaik mungkin sajak atau pun ceritera.

    ReplyDelete
  20. Wahai, rakan-rakan ku.... perjuangan ini bukan perjuangan aku. Perjuangan ini bukan untuk menonjolkan aku lah Imam mahdi kamu.

    Perjuangan kita lebih besar dari ini. Tanpa Imam mahdi pun kita boleh tawan dunia secara keseluruhan. Ini bukan perjuangan aku tapi kamu satu..satu.. satu.... aku lepak aje. Kamulah yang berjuang.

    Imam Mahdi kamu sakit gigi. ha aha ha

    ReplyDelete
  21. Aku sangat sangat teruja dengan penulisan kali ini. (Sori sebab lama x on internet. Terlalu sibuk. Dalam seminggu ni aku cuma dapat tidur 4 ke 5 jam je sehari). Amu membenarkan segala apa yg kamu katakan diatas. Aku juga pasti akan baca berulang kali tulisan kamu ini supaya aku dapat kongsikan kepada org lain dengan betul.

    ReplyDelete
  22. Bab wali songo paling best. Kalau boleh nak tahu lebih lagi pasal wali songo ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hambali yang budiman,

      Aku jika ceritakan semua tentang wali songo bermakna aku sedang mengutuk seluruh ahlulbait. Bukan nak kata ahlulbait ini dipihak yang benar. Bukan. Mereka semuanya tertipu demi nafsu untuk kuasa dan syahwat.

      Kuasa menjadikan siWali dihormati melampaui batas kemanusiaan yang nabi Muhamamad sendiri pun tak layak untuk dapat. Contoh air liur wali diminum untuk keberkhatan. Sesiapa yang bersalam dan memeluk siwali tidak dibakar api neraka.

      Nabi Muhammad pun tak ada anugerah begitu. Kalau kau nak tahu orang Hindu pun percaya sesiapa yang percaya dan sayang siSami mereka pastinya disayangi Shiva.

      Syahwat mereka dipenuhi melebihi yang lain. Halal 4 dipenuhi quota kononnya untuk sebar Islam sedang kan kita tahu berapalah sangat perkahwinan dapat menyebarkan Islam

      Delete
  23. Aku sangat berkeras mahu tahu kebenaran.
    Aku tak seperti orang lain. Aku rasa mahu mengamuk saja pagi ini.
    Beritahu aku tentang alam kubur, syurga neraka, buku amalan, berapa kehidupankah seorang itu akan lalui?

    Beritahu aku wahai Khalil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dhada yang budiman, pernah tidak kamu baca cerita "fairy tales" untuk anak kamu.

      Fahamkan bagaimana Alquran boleh dikaitkan dgn Fairy tales... halusi penuh teliti .

      Pasti ada jawapan.

      Delete
  24. Beritahu aku jika seseorang itu tidak menyembah Allah pada kehidupannya pada waktu di dunia apakah nasibnya di sana? Mensyirikkan Allah itu tidak salahkah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syirik salah pasti dihukum. Tanggungjawap siAlim menyampaikan kebenaran. Jika kebenaran tidak sampai syirik boleh diterima jika itu pemahaman yang masih ada. Misalnya orang asli batu-batu besar digambarkan seolah-olah ada kuasa. Itu bersesuaian dgn kehidupan mereka.

      Dibebankan kepada mereka yg mengambil kesenangan dunia tapi tak buat kerja.

      Delete
  25. Aku mahu sekolah habis. Baru buat keje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akan kuberitahu Dhada, sabar la jangan dituruti nafsu amarah mu. Kamu mahu tahu segala-gala bagaikan kanak-kanak.

      Cuba kamu certakan pada aku tentang itu ikut pemahaman kamu. Aku mahu tahu digunung manakah kamu sedang berada.

      Salam. Jumpa Lagi Bye.

      Delete
  26. Aku marah diriku sendiri.
    Memang aku marah.

    ReplyDelete
  27. Aku marah kerana baru disergah suamiku, aku dah terkebil-kebil. Bodohnya aku mahu jadi pembela agama. Rasa mahu tampar berkali-kali. Aku ini dah takde selera beberapa hari. Rasa berdarah tekak dan kerongkong.

    ReplyDelete
  28. Pergilah berjumpa dengan Sultan Brunei. Aku berperasaan yang dia akan menerima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sultan Brunei itu kecil aje Dhada. Kamu ni bagai kanak2. Apa yang kamu mahu. Namakan apa mau mu wahai Dhada yang budiman. Namakan..

      Pengiktirafan manusia yang kamu mahu. Pergilah buat sesuka hatimu. Ha ha ha ha...

      Kamu mahu berebut gelongsor dgn Sultan Brunei? Bodoh apa kamu ni Dhada. Kerajaan Arab Saudi dan Brunei pasti aku arahkan untuk tunduk kepada Allah. Dua-dua kerajaan yang sangat kaya ini tidak diperlukan kekayaan mereka.

      Pemerintah kedua-dua kerajaan ini cuma diminta untuk tunduk,rukuk dan sujud cuma kepada Allah. Satu permintaan yg kecil dari Allah yang Maha Besar untuk semua umat Dunia. Bukankah Allah telah menjanjikan rezeki untuk semua manusia. Pastinya.

      Tidak seorang pun boleh kufur biar pun kamu memiliki kerajaan yang berdaulat.

      Semua raja-raja diDunia wajib membuktikan tunduk , rukuk dan sujud dalam kehidupan bukan hanya solat Jumaat dan solat Hari Raya.

      MAKNANYA RAJA-RAJA DIDUNIA KENA BUKTIKAN PADA ALLAH TUHANKU CUMA ALLAH SAHAJA TUHAN. EMAS BUKAN TUHAN. BERLIAN BUKAN TUHAN. NASI LEMAK PUN PASTINYA BUKAN TUHAN. SYAHWAT TERLEBIH BUKANNYA TUHAN. BUKTIKAN AKUR TAAT DAN SETIA CUMA PADA ALLAH YANG SATU.

      Aku dan rakan-rakanku yaitu Ali Osman dan Hambali yang setia bersama aku diberi tanggungjawap ini oleh Allah Tuhanku.

      Kami pasti akan SAMPAIKAN SERUAN "TUNDUK, RUKUK DAN SUJUD CUMA PADA ALLAH" nanti BILA TIBA WAKTUNYA. Kami pasti melaksanakannya walaupun nyawa yg dipertaruhkan.

      Aku tidak memerlukan tentera yg ramai kerana cukuplah cuma Allah shj.

      Dhada, kamu dan suamimu serta tentera-tenteranya yang ramai pastinya bukan bersama aku. Aku baru sahaja makan MAGGI yang dicampur telur. Aku sudah kenyang pun. Pergilah Dhada... pergilah bertemu Sultan Brunei jika itu disuruh Allah Tuhan kamu.

      Hambali belikan aku lagi 2 bungkus MAGGI.... mari kita makan bersama-sama.Lepastu kita bikin kerja sungguh-sungguh.

      2 bunggkus maggi segera pun tak terbayar nikmatnya oleh aku kepada Allah Tuhanku... masakan aku mahu Kerajaan yang kaya raya. Nak jawap apa dgn kematian Rakyat Somalia jika kamu punya wang berbilion-bilion dalam bank.

      Duit sebannyak mana pun jika disimpan apakah nilainya disisi Allah Tuhanku.

      "Umpama orang gila yang tak punya apa tetapi bangga bercerita tentang kekayaannya sahaja". Gila apa manusia.

      Ingattu Dhada, Hambali dan Ali Osman.

      Kita bukan berjuang kerana sesuap nasi tapi kita berjuang kerana umat manusia. Maka kekalahan kita bermakna kekalahan umat manusia yang ada harini.

      Setelah kita dikalahkan pastinya ketawa besar siDajjal kawan lama ku. Dulu aku kawan dia sekarang dia dah lawan tokeh..... terpaksa kutinggalkan dia bersama Ibliss Tuhan Alam Kegelapan.

      Apakah kamu tidak cukup yakin dengan aku Dhada. Hambali dan Ali?

      Salam Jumpa lagi. Bye.

      Delete
    2. Untung kamu dapat makan. Aku dh 3hari tak lalu makan. sampai menggigil badanku. kerongkongku spt terbakar. mungkin pengajaran dari Tuhanku

      Delete
    3. Dhada pergilah makan... Jika kamu tidak mahu makan nanti fizikal kamu akan mati. Fizikal yang mati menjadikan JIWA berkeluh -kesah..

      Hujung-hujung cerita jadi Orang Gila.

      Orang gila ini kalau kamu mahu tahu. Orang gila cuma ada Ruh dan Jasad.

      Dulu dia punya jiwa... kalah jiwa itu. Jasad masih utuh cuma jiwa yang mati. Bgaimana mereka hidup? Pastinya ini lah kenapa semuanya kamu katakan sebagai pendua. Pendua Yakni Qarinlah yang menyambung tugas jiwa.

      Jiwa yang gagal lalu gila semuanya dimusnahkan oleh Allah Tuhanku dengan KASIH DAN SAYANG. Untuk menulis ayat-ayat akhir ini sukarnya... BOSS aku stop. Aduh sakitnya aku...

      Delete
  29. http://beritasemasa.com/kemewahan-sultan-hassanal-bolkiah-brunei-darussalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. wooo
      baca berita semasa punye blog gak minah neh..

      Delete
  30. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  31. JANGAN SESIAPA USIK SULTAN BRUNEI. ITU BAHAGIAN AKU. BIAR AKU YANG TEGUR DIA.

    ReplyDelete
  32. maafkan aku kerana lambat pick up.
    apa yang harus aku lakukan?
    aku sedia. aku tinggalkan tentera bodoh tu di belakang.
    akula yang paling bodoh rupanya.

    ReplyDelete
  33. Dhada yang budiman,

    Manusia ini punya kekuatan yang sangat-sangat hebat.

    Mari kita belajar apa itu Kun Faya kun yg sebenarnya...

    KUN FAYA KUN.... ini anugerah dari Allah untuk Aku. Cuma aku..... fahamkan ayat yang kutulis ini.

    Aduh! bergetar tubuh badan aku untuk beritahu Kun Faya kun anugerah cuma untuk aku. Demi Allah.

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah bang, dah meninggal pun penulis blog ni, dia tak (boleh) baca pun apa yang abang tulis ni

      Delete
    2. tapi... 'kawan' dia boleh...

      Delete
  37. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  39. Takziah, semoga rohnya ditempatkan di kalangan mereka yg diampuni dosanya oleh Allah...

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik... komen aku mendoakan agar dosanya diampuni dan rohnya ditempatkan dikalangan orang beriman pun kena delete ka??? eeehh camana admin dah mati boleh remove komen ni??? misteri gila ni... mohon uncle seekers menyiasat aktiviti paranormal ini

      Delete
    2. tau ko takot.... lantak aku tak tau...

      Delete
  41. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  42. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setelah dipadam, diulangi...
      1)Di dalam islam, untuk mempelajari islam perlu berguru, jika tidak
      berguru, syaitan pasti mencelah.
      2)Jika berguru, carilah guru yang lebih dari satu.

      Delete
  43. pening aku bace blog ni. sepatah haram xfaham.. Ya Allah..

    ReplyDelete
  44. Hannah...ko tak faham...aku 10 kali x faham... Isim ker apa mamat nie...huhuhu

    ReplyDelete
  45. Takziah. moga mudah urusanmu dengan Tuhan. masa kamu telah tiba. sampai masa, aku pun akan tinggalkan dunia ini .....

    ReplyDelete
  46. so macam mana dengan nasib dhada @ gila manusia? adakah dia akan dilepaskan atau masuk penjara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku da rasa mcm baca novel sastera weh...brpinar mata nih...

      Delete
  47. ~ Takziah. Makin terngiang2 lirik Malique feat Black..." ..aku kan pergi, pergi yg xkan kembali...."

    ReplyDelete
  48. Bab dia suker dan sayang Tun M yg paling aku sukerrr..

    ReplyDelete
  49. Adus fenin...fenin kefala ana.... afa ferlukah ferjuangan seferti ini...Wallahualambissawab...

    ReplyDelete
  50. ~ Takziah. Syg sungguh mau menegakkan islam kejalan yg salah. Kenapa perlu mengorbankan diri sedangkan apa yg ko lakukan bukan JIHAD. Kau menyelami ajaran Islam yg dalam tanpa berguru dan menyesatkan kau. Masih jauh lagi ilmu yg kau perlu belajar dan batasannya. Kau tidak dapat mengenal Allah tanpa kau mengenal dirimu. Sayang sungguh hamba allah ini..
    AMIN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your comment is proof of your ignorance.

      Delete
    2. your comment, mathaba dear, is a proof of your extremism.

      Delete
    3. takda hadis pun mengatakan nak kenal Allah kena kenal diri.. sekadar ungkapan org dulu-dulu ja..

      Delete
  51. aku tak paham, camner author boleh delete comment kat sini.. misteri kot. uncle seekers pn dh nak kene gantung. sape plak nak rungkai misteri ni. apepun takziah pada keluarga arwah..

    ReplyDelete
  52. SEMOGA DIAMPUNKAN DOSANYA..KESIAN ANAK DAN ISTERI NAPE AUTHOR LEH PADAM KOMEN?, MISTERI

    ReplyDelete
  53. auto login, mybe family or kengkawan terdekat yang pegang laptop or desktop dia del comment yang pelik2. wallahualam. al-fatihah, semoga rohmu ditempatkan di kalangan mereka yang beriman. insyallah.

    ReplyDelete
  54. Perjuangan "Imam Mahadi" yang tersungkur, dek katak terkena tayar kereta.... siapa penganti? Alahai Dhada....nasib tak ikut sama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa Dhada = pempuan yg sama2 dia tu. kalau salah tolong betulkan, Dhada.

      Delete
  55. langsung tak paham ape bende dok merepek la , ngn komen dhada dhada dye tuh , memang pening la jalan cerita dia , harap diperbaiki .

    ReplyDelete
  56. Walawei ... Sesat abis penulisan dye nie ...

    ReplyDelete
  57. apa pun xfaham.. nak kata betul, mmg x...nak kata sesat, rasa bersalah plak.
    haih..eii..xtau la nk ckp apa. haha.
    salam takziah.

    ReplyDelete
  58. eemmmm ko jawablaa ngan tuhan dulu.....semoga Allah mengampunkan dosa² ko..

    ReplyDelete
  59. selamat menemui kebenaran yang sebenar.. walaupun rupa-rupanya kau silap.. tapi blog ini tidak mampu menaip kata-kata pembetulan dengan sendirinya.. menjadi iktibar buat yang masih hidup dari Yang Mencipta.

    ReplyDelete
  60. orang kata, hinalah pembesar yang bermewah-mewah itu sepuas hatimu, nescaya tiada sumpahan yang berkuasa memudaratkan kamu.. tetapi janganlah menghayun pedang pada yang bukan hak kamu untuk melukainya, nescaya frog die lah kamu

    ReplyDelete
  61. Yang penting tindakan yang arwah buat itu salah .. kalau orang yang betul ilmu yang dituntut, takkan die buat perkara macam tuh .. pasti lebih bijak ..

    ReplyDelete
  62. pemahaman aku la..

    dia nih memberontak dengan masalah negara/dunia berkaitan islam. ajaran
    islam yang telah di salah guna atau di short cut kan oleh semua org.
    berkaitan org alim cerdik pandai yang pergunakan islam. dia marah dengan
    semua tuh. sampai tahap mungkin dia rasa dengan menjadi pemerintah dia dapat
    perbaiki semua nih. tuh yang dia nak blasah PM tuh.

    tuh pemahaman aku la.. apa pun innallillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade betul ape lu cakap .. gua pn pikir gitu gak .. .kite nampak die serius dalam hal agama nih .. tapi gua rase ade lagi benda yang die tecicir tuh .. Allahualam ..

      Delete
    2. dia rojakkkan pemahaman agama dia.. dia berfikir sendiri tentang agama. dia tak berguru.. pastuh dia yakin dengan pemahaman dia.. woo.. bahaya wooo.. ada yang betul dan ada yang sesat apa yang dia cakap. yg betul hanya kritikan kepada mereka2 yang dia tak suka.. tapi yang sesat semua perihal agama yang sesat.. dia hanya pilih yang dia fikir logik jer.. isk.. bahaya la.. bila korang tengok balik blog2 yang dia follow rupanya banyak juga umat yang beragama berlandaskan internet dan fikiran sendiri tanpa guru-guru. passtuh bila lam blog diorg fikir apa yang diorg tulis adalah benar sebenarnya. wehh.. bahaya.. leh sesat org seperti mana si dhada yang tengah mencari kebenaran leh sesat dengan hasil penulisan diorg nih.. erm.. dari mengutuk, apa kata kita sama-sama fikir, macam mana nak bendung perkara macam nih. dan macam mana nak menyedarkan diorg nih. kalau kita kutuk2 cerca, hina, tak kan setle perkara nih sampai bila2. membimbing lebih baik dari menghina kan.

      Delete
  63. Innalillah..~ yg sudah pergi tetap tidak akan kembali..moga rohnya dicucuri rahmat walau siapapun dia..~

    ReplyDelete
  64. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  65. Schizophrenia gamaknya ,arwah dengan si dadha ni, kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. You talk out of your arse, you better get the facts first. See below links and read the thoughts and blog of this man may be a greater Man than you ever will be?

      Delete
  66. Khalil Afandi Hamid died as a martyr. To his family and friends, please contact Mathaba News Agency at mathaba@gmail.com as we will be happy to correct any errors, put the correct picture in the media, and help to ask the right questions and get the right answers, please see here: http://www.mathaba.net/news/?x=630773 "Man Murdered by Malaysia Police at Economic Planning Unit" and also see Malaysia Media Uncritically Echoes Police Story on Shooting of Malay Couple (Update): http://www.mathaba.net/news/?x=630771 and after reading these two reports, please contact us.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear mathaba, or Who The F u are...

      i really love the way you write the shit that is publish on your website.. shit was so accurate, even a sniper cannot shoot that perfect.. please try to be a bit more correct when you try to deliver your news. you call yourself a viable news resource but your shit is so biased.. so WTF is that?

      please dont be noob when writing your articles. i trust that you will actually read my respond here so that you can improve on your reporting skills.

      Delete
    2. you call me kllunab?? dont worry the prince of NOOB is here

      Delete
    3. Patrick is sooo kewl.... Prince of Noob? LOL

      Delete
  67. pemahaman aku la..

    dia nih memberontak dengan masalah negara/dunia berkaitan islam.

    xkan berdua mampu menjatuhkan kerajaan...
    2 bilah pedang tewas dengan 3das peluru...

    siapa yg menghantar mereka serta perancangan yg xlogik mengikut akal waras.

    siapa disebalik tabir?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb tu nak tau dengan sape die beguru ..

      Delete
  68. Salam Takziah........Al-fatihah.....
    Semoga aman disana...
    semoga apa yg terjadi ini mjadi pgajaran buat kita semua......

    ReplyDelete
  69. si gila manusia tu ke minah yg kena tembak kat celah kangkang tu. sian, ada suami lelaki bangang ni yang dipeluk2nya.
    AL fatihah.

    ReplyDelete
  70. takziah kepada kluarga arwah..aku suka penulisan dia..bukan bererti menyokong segala apa yg dsampaikan..cuma..ntahla..apa yg dia tulis berkaitan ketuhanan n kerohanian bukan semua org boleh sampaikan spertimana dia sampaikan..moga ruh si mati di cucuri rahmat n moga perginya dlm agama Allah..semoga segala apa yg berlaku menjadi pengajaran bagi semua yg tahu..wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. cahaya keharuman, walau terpesona sekali pun dengan penulisan beliau and kene waspada kerana bicara ketuhanan dan kerohanian beliau telah menyimpang serta kebanyakkannya hanyalah tafsiran logik akal beliau sendiri. sekiranya anda dalam proses mencari untuk belajar, sila la berguru dengan mereka yang bertauliah. semoga anda tidak sesat mereka yang telah sesat ini.

      Delete
    3. boleh tau kat mana point yg nyata sesat dalam text kt atas? keseluruhan apa yg dicerita mmg betul, pada pandangan saya. dia x mengaku pn sbg iman mahdi melainkan media yg memperbesar cerita, dia byk menyentuh soal hubungan manusia, tangungjawab sebenar org islam..jika salah mohon perbetul.

      Delete
  71. alfatihah.. apapun kita sebagai manusia tidak layak judge allahyarham.. hanya allah sahaja yang berhak.. semoga dia tergolong di kalangan orang yang beriman.. amin

    ReplyDelete
  72. Aku perlu bangkit... jaga dari lena yang panjang
    By Jaya Negara · Friday, May 25, 2012
    Nak kemana semuanya kita....? Aku saja-saja tanya. Aku nak pulang ketempat asal aku.... Sebelum aku jadi manusia sama macam kamu aku ini apa sebenarnya. Aku nak pulang


    -Al-fatihah-

    ReplyDelete
  73. Inilah bahananya perjuangan berseorangan. Islam menyuruh kita berjemaah, bukan sahaja dlm solat tapi dalam perjuagan menegakkan Islam....dan salah satu jamaah ialah PAS...Allahuakbar!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS? macam mamat nih cakap la.. ahli ulamak yg dia marah. Nik aziz berdoa "buta mata pengundi hanya nampak bulan" then nagis tis tis tis. ko nampak tak dia marah kerana ahli bijak pandai macam nik aziz nih begong. patut dia jadi teladan, tapi...

      Delete
  74. rusdi, rusdi.. nampaknye kau tak paham apa maksod penulis ni... oh tolong la cik rusdi, jangan kau nak samakan islam dgn PAS sampah kau tu ye... tlg jangan nak bertakbir konon2 kau punya PAS tu cukup bagus... mintak tlg sikit.. aku taknak orang islam yang masih celik, dibutakan dgn PAS sampah kau tu...

    please rusdi, otak ada kan? sila guna keh..

    ReplyDelete
  75. for what its worth, tak boleh nak salahkan encik ni.. semua orang ada cara pemahaman sendiri tentang kisah encik ni.

    i understand but i cant say im in the same lane with him.. for whats it worth, only Allah can judge him.

    ReplyDelete
  76. satu yg aku musykil... kenapa arwah tak suka pakai baju? kat gambar profile tak pakai baju, waktu rage kat jpm dgn pedang samurai pun tak pakai baju... ada sesiapa boleh menjawab persoalan aku ini? seharian aku fikir pasal benda ni sampai stress... mesti ada maksud tersirat yang mengaburi yang tersurat... tolong aku stress aku stress

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia tak pakai baju sebab dia minat patrick spongebob kot?

      Delete
    2. Al-fatiha.. arwah memang x suka pakai baju sebab sekarang musim panas.. just bantu utk reply.. =)

      Delete
    3. aku pun tak tau, ntah2 nk jadi mcm patrick kowt hahaha

      Delete
    4. x pakai baju sebab masa lahir pon datang dunia dgn bogel je..he

      Delete
  77. hi! apa khabar semua? harap semua baik-baik belaka. sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  78. semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosanya. ameen.

    ReplyDelete
  79. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  80. What is ironic is that he wanted to battle against religious extremism, but in the end he developed extreme religious ideas of his own and died as an extremist.

    May Allah SWT have mercy on this sad unfortunate man.

    ReplyDelete
  81. Entahlah, memang sukar memahami penulisan dan fahamkan pengakhiran kisah hidupnya. Yang pasti Arwah seorang yang cuba mencari pengertian sebenar hidup sebagai hamba Allah. Yang pasti Arwah sudah redha untuk menemui jalan kembali kepada Penciptanya, Allah yang Maha Agung..

    ReplyDelete
  82. Tak sempat arwah melihat blognya ini menjadi perhatian ramai pengunjung.

    Mungkin arwah cuba mendalami islam dalam tekanan hidupnya, tapi tiada bimbingan menjadikan arwah terkadang tersasar.
    Tapi apa pun tindakan dia, biar Allah yg menentukan. Kita mungkin boleh melihat keburukannya, tapi Hanya Allah sahaja boleh melihat kebaikannya.
    Sedekahkan Al-fatihah pada Arwah, sedekahlah walaupun arwah tidak memintanya.

    ReplyDelete
  83. Wahai saudara ku yang seagama... Islam telah di serapi berbagai2 budaya. Keaslian Islam itu sudah tercemar oleh ilmu dan amal yg palsu. Sehingga umat berpecah2 oleh fahaman yang keliru dan sesat. Masing2 terjebak dalam amalan2 syirik dan khurafat. ... Bida'ah dholalah dan karohah makin menular dan tersebar di celah umat. Kemurnian dan kesucian Islam di ancam oleh anasir yang cemar. Kebenaran dari ajaran nabi makin tidak di peduli. Kepalsuan di bawa syaitan mengambil tempat di sana sini. Setiap ilmu dan amalan pasti ada silsilah dan hubung kait nya. Bermula dari Nabi akan di warisi oleh sahabat nya. Dari sahabat kpd para tabi'in, dari tabi'in kpd yg ahli dalam bab nya.... Selagi ilmu dan amal itu tiada sanad dan silsilah nya, pasti segala yang di amalkan nya itu tidak lah sah. dan,amalan yg tidah sah dan batal hukum nya itu pasti tidak di terima oleh allah dan rasul nya. Apa erti nya hidup jika di tolak oleh Allah dan Rasul? Kemana kah mereka yang di tolak sewaktu di akhirat nanti? Wahai saudara2 seagama... Tidakkah semua orang tahu bahawa Nabi itu ada mukjizat nya? Dan tidakkah kita sedar para sahabat juga mempunyai keramat? Tetapi pernahkah org2 yg di kasihi oleh Allah itu mengurung jin dan syaitan di dalam botol atau sebagai nya? Maka,jangan lah kita yg beriman ini terlalu bodoh dan khayal... cerita2 palsu dari kitab2 jahiliah jangan lah di guna pakai... Aladin Lampu ajaib hanyalah suatu hikayat yang dongeng... sedangkan Al Quran adalah kitab yg wajib di pegangi... justeru itu,,, kembali lah kpd ajaran Islam yg sebenar... Terima lah kembali Ikrar Syahadah dari yg haq. Iman dan Islam yg terbatal itu wajib di perbaharui... Agar sentosa kekal abadi... Cari lah guru murabbi yg asli. hulur lah tangan mu kpd nya utk di bimbing.dan pimpin... keluar dari daerah kufur dan maksiat,menuju daerah iman dan taat... dari gelap menuju cahaya...

    ReplyDelete
  84. HLI SUNNAH WALJAMAAH
    Rasulullah s.a.w. Bsabda: yg bmaksud, akan berpecah umat ku kepada 73kelompok(millah).kesemuanya di dalam neraka kecuali satu. Para sahabat btanya "siapakah yang satu itu wahai Rasulullah?" Nabi mjawab "yang satu itu adalah orang yang berpeng(ber'aqidah)
    sebagai peganganku dan pegangan para sahabatku". (Hadis riwayat Thabarani Dalam kitab sadah al-muttaqin oleh iman al-zabidi(syarh Ihya'Ulum al-Din karangan iman al-Ghazali).
    "Apabila disebutkan golongan Ahl al-sunnah Wa Al-jama'ah,maka maksudnya ialah orang-
    orang yang mengikut rumusan faham al-Asy'ari dan faham Abu mansur al-maturidi" Perpecahan umat islam selepas kewafatan Nabi s.a.w. adalah satu fakta sejarah yang tidak dapat dipertikaikan. Fahaman-fahaman spt syi'ah,
    khawarij,mu'tazilah,Qadariyyah,Jabariyyah,Mujassimah,Baha'iyyah,Ahmadiyyah,Wahhabiyyah dan lain-lain adalah di antara fahaman-fahaman yang disebut dalam kitab-kitab
    usuluddin.Umat islam yang berlatarbelakangkan agama pastinya tidak hairan dengan
    fenomena ini.kerana Nabi s.a.w.
    Jelas kepada kita Umat Muhammad s.a.w. Akan berpecah kepada firqah-firqah,dan pada hari ini kita dapat merasai bahangnya.Firqah-firqah,Tersebut dalam kitab 'Bughyah Mustarsyidin' karangan Mufti syaikh sayyid 'Abdulrrahman bin Muhammad bin Husin bin 'Umar yang dimasyhurkan sebagai Ba'alawi.ada menyatakan firqah-firqah yang sesat itu yang berpokok pada tujuh firqah. Mereka ialah;
    i.KAUM SYI'AH yang terpecah kepada 22 aliran. Kaum yang memuja saidina 'Ali secara
    berlebih-lebihan sehingga mengkafirkan sebahagian para sahabat Nabi s.a.w.
    ii.KAUM KHAWARIJ terpecah kepada 20 aliran. Kaum yang berlebih-lebihan membenci saidina
    'Ali karamallah wajhah ada diantaranya mengkafirkan saidina 'Ali karamallah wajhah.
    iii.KAUM MU'TAZILAH yang terpecah kepada 20 aliran.kaum yang berkeyakinan Tuhan tidak
    mempunyai sifat.perbuatan manusia dari hamba dan bukan dari Tuhan.Tuhan tidak dapat
    dilihat di syurga dan lain-lain.
    iv.KAUM MURJI'AH terpecah kepada 5 aliran. Kaum yang berfahaman seseorang yang
    membuat maksiat tidak menjadi masalah setelah mereka beriman. Sementara orang kafir pula sebarang kebajikannya tidak memberi manfaat.
    v.KAUM NAJARIYYAH terpecah kepada 3 aliran.antaranya keyakinan mereka bahawa
    perbuatan manusia adalah makhluk yakni dijadikan Tuhan dan Tuhan tidak bersifat.
    vi.KAUM JABARIYYAH.kaum yang beraqidah manusia adalah majbur(terpaksa). Sebarang
    usaha adalah tidak mendatangkan faedah.
    vii.KAUM MUSYABBIHAH. Kaum yang menyerupa dan menjisimkan(menjasadkan) Tuhan dengan makhluk seperti bertangan,berkaki,duduk di atas kursi dan lain-lain.
    1.Ahl al-sunnah wal jama'ah => 1 aliran.
    2.syi'ah => 22 aliran.
    3.khawarij => 20 aliran.
    4.mu'tazilah => 20 aliran.
    5.murji'ah => 5 aliran.
    6.najariyyah => 3 aliran.
    7.jabariyyah => 1 aliran.
    8.musyabbihah => 1 aliran.
    JUMLAH =>73 aliran.

    ReplyDelete
  85. Faham Ahl al-sunnah wa al-jama'ah menyempurnakan kepada 73 firqah(kelompok).kaum qadariyyah termasuk dalam kaum mu'tazilah.kaum baha'iyyah dan kaum Ahmadiyyah(Qadyani termasuk dalam golongan syi'ah. Sementara kaum ibn Taymiyyah dalam golongan
    kaum musyabbihah.kaum wahhabiyyah pula pelaksana faham ibn Taymiyyah.ibn Qayyim dan Abd al-hadi..
    Wallahu'alam.

    "Ketahuilah bahawa punca anak-anak Adam itu jadi sesat dalam Aqidah,Syariat,Akhlak,Pergorbanan Diri dan Harta ialah kerana mereka tiada berusaha duduk di atas
    noktah,Permulaan Langkahan di atas ilmu dan amalan hidup mereka mengikut Syariat,Tariqat,Hakikat kaedah asal kejadian manusia sebagai Khalifah ke atas dunia; punca
    mereka tiada mengenali diri mereka sendiri mengikut asal susunan kedudukan manusia baik dan jahat dalam ilmu dan amal di sisi Allah Ta'ala, serta mereka tiada pula MEMPUSAKAI ILMU DAN AMALAN MELALUI WASILAH DAN RABITAH DARI MEREKA YANG SEKIRA-KIRA SOLEH PADA BABNYA".
    Maka ramailah manusia diakhir zaman ini yang mengaku islam tetapi laksana buih, hanya
    sedikit yang mengambil pengertian makna makni yang tersurat dan tersirat dari ucapan 'Dua Kalimah Syahadah' itu mengikut aliran fahaman Ahli Sunnah.Maka dengan sebab itu ramai yang tiada dapat beza antara 'Intan&Kaca', lalu berluasalah kesalahan 'khurafat' menjadi
    amalan harian, sehingga kerja buat mereka menjadi sia-sia, yang mana jahil tersesat dengan kejahilannya manakala yang berilmu pula tersesat dengan ilmunya.
    Sebab itulah bagi orang-orang soleh yang Ahli pada babnya,mereka ini asyik berusaha
    memisahkan hati mereka dengan ilmu supaya tercapai cita-citanya untuk 'Musyahadah' akan Allah Ta'ala melalui lidah,anggota dan hati. Serentak dengan itu mereka menyalin pakaian Akidah,Syariat,Akhlak,Pengorbanan Diri dan Harta bercontohkan kepada baginda Nabi Muhammad Rasullullah S.A.W. Sepenuhnya.Dengan berpakaian
    1.Uswatul hasanah.
    2.Makarimul akhlak.
    3.Rahmatul A'lamin.
    4.Khuluqil A'zim.

    ReplyDelete
  86. untuk ambl faham kenal diri.. dalam pejalanan sufi.. y ada wasilah dan rabitoh.. Dlm' Ilmu
    taqarrub Ahli tabarru' insyaallah.. moga d permudahkn keja buat,dlm ketaatan dlm
    keredoanNYA...
    Keyakinan kpd Allah adlh ibarat air kdmaian y x prnh kering mjadikn seorg muslim ttp tegar dsaat org lain b'gugurn&ttp tnang dsaat org lain ktakutan.biar rebah jgn brubah,biar trbuang trus brjuang.ujian adlh trbiah dr Allah,smkn dkt bhtera kt kpdNYA,smkn hebat taufan mlnda.Smlm adlh knangn,hr ini adlh pluang,esk adlh hrpn.")
    Orang-orang soleh pada akhir zaman kurun khalaf hingga kiamat m'gambil fahaman.
    =>Mazhad Aqidah.
    >Aliran Abu mansur Al-maturidi@Abu Hassan As-Sya'ari.
    =>Mazhad fekah.
    > Iman syafie,Iman Hambali,Iman malik dan Iman Hanafi.
    =>Mazhad Ilmu Akhlak&Tasauf.
    > Iman Al-Ghazali,ImaNJunaid Al-Baghdadi,Iman Qusairi,Iman syakarani dan ulama' yg
    setaraf Dengannya.
    => Mazhad Sufi.(Taqarrub
    &Tabarru).
    >Sultan Auliya Syeikh muhyiddin Abdul Qadir Jalaini, Iman Abu hassan sazali,Iman Ahmad Badani,Iman Ahmad Nabir Rafie,Iman Abi Madyan Al-maqribi.
    =Menolak dgn tolak yg putus di lidah,anggota dan hati dalam hidup dan kehidupan,72 puak sesat dalam aqidah.
    =Menolak 2 puak Bida'ah dalam fiqh muktabar.
    -Bida'ah Dholalah karohah yang jadi Fasik.
    -Bida'ah Dholalah Haram yg jadi murtad.
    =Menolak 13 puak sufi zindik iaitu puak yg pura-Pura mengaku diri beramal dgn akhlak sufi muktabar.
    =mengikat kukuh lidah,anggota dan hati kepada Allah dalam Ubudiah dan minta tolang.
    =Menolak kufur maksiat,menjana iman taat.
    =Menzahir pemuda pemudi yg beriman dan sanggup menerima serta melaksanakan perintah Allah.Maka lahir padi diri zahir&batin.
    >Teguh cita-cita yg tercetus Pada hati.
    >IktiaR usaha(gerak kerja) yg zahir pada anggota tawareh.
    >Rangkaian doa yg zahir pd lidah.

    Maka tanda Agama itu empat pkara:
    1.Sah Iqtiqadnya.
    Iaitu jazam yg ptus dgn barang y diiqtiqad akan dia oleh Ahli sunnah Wal Jamaah setiap masa.
    2.Benar Qasadnya.Iaitu menunaikan ibadah dgn niat bagi Allah Ta'ala dgn bhawasanya tidak disekutukan pada ibadah itu akan yg lain drpd Allah Ta'ala setiap masam.
    3.Tunai janji.Iaitu mengerjakan segala pkara yg bkaitan pengakuan suruhan setiap masa.
    4.Ketiadaan Melampaui Tegah.
    Iaitu meninggalkan segala pkara yg bkaitan pngakuan larangan setiap masa.Wallahu'alam..

    ReplyDelete
  87. FB Dhada..https://www.facebook.com/muhdalena.ahmad

    -Dhodoi

    ReplyDelete
  88. tabik dengan blog arwah walaupun saya tidak setuju dengan ape yang arwah ckp tentang Ustaz Kazim alfatihah

    ReplyDelete
  89. kesian dia... kalau ader yg faham awal2 mungkin leh tolong kot...

    ReplyDelete
  90. Mmm...nk tggu brte esok. Knp bgni sudahnya? Yg pasti dr tulisannya...khalil ni byk berfikir n mncri. Cm btol ke x jmp jln??? Innalillahi wa inna ilaihi raajiuun

    ReplyDelete
  91. Menuntut ilmu biar berguru, tanpanya kita mungkin dipandu syaitan...helah syaitan itu sangat licik hingga yg batil diimani sebagai kebenaran, nauzubillah.

    ReplyDelete
  92. best sebenar nye...baca blog arwah ni..banyak ilmu yang kite boleh pelajari..mungkin ade sebab dye buat macam tu..cuma cara jek salah nak perjuangkan islam..rasa nya xperlu sampai nak macam tu kan..pape pn Allah lebih mengetahui..Semoga Arwah di tempatkan di kalangan orang yg beriman...

    baru baca habis blog arwah :)

    ReplyDelete
  93. as'kum..alhamdulillah shbt ini tlh berjaya kembali sdgkn kita masih brteka teki..tanyalh pd diri sndiri adakah d antara kita sanggup pg mncari kematiannya sndiri??.bbgai2 alasan akn dberikan demi utk mngelak akn kmatian sdgkn kmatiaanlh satu2nya jln pulang kembali pd maha pencipta.kita bfikir seolah2 idup ini slamanya sdgkn trg dn jelas dunia hnyalah pentas permainan utk menguji samada kita masih mngenal siapa kita ini sbenanya.terpedayalah berterusan dlm kepura2an yg nyata sdgkn manusia itu tdk lebih hnya debu yg bterbangan umpamanya namun angkuh bongkak berlagak.bila maut d dpn mata saksiknlh brulh trigt akn sgala amanah prjanjian sbgai khalifah nyata tdk pernah d kota..dikau pg dlu.jln kmatian bknlh urusanmu cerita jasadmu hnya pd kami yg masih idup namun pd mereka yg tlh pulang.allah nyatalh maha penyayang.aku amat mencemburui kalian_

    ReplyDelete
  94. hahahahaha waduh waduh aku tergelak bila baca yg khalil ni berkawan dgn seekor semut selama 4 tahun.. bai kesian sungguh psal smut tu mati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x lawak pn..aku pn ada kawan gak, tp manusia kucing..semua dah mati..kita semua pn bakal mati..

      Delete
  95. penulisan akhir di ambang hidupnya menyerlahkan lagi kesesatannya. penulisan yg terdapat percanggahan dengan islam mungkin atas faktor kejahilan diri...dihiasi dengan penghinaan dan mrendahkan alim ulama...

    dikatakan mengaku sebagai imam mahdi..tanpa apa sebab musabah terus mengangkat senjata berniat ingin menumbangkan kerajaan...sikap khawarij yg jelas2 kelihatan. tiada pujian buatmu arwah..aku hanya mampu berdoa agar Allah meangpunkan dosamu..tetapi tidak bermakna setiap penulisanmu dan tindakan songsang mu itu benar...ingin dikatakan mati syahid jauh sekali..mati katak sahaja sesuai buatmu. semiga berbahagia di alam sana.

    ReplyDelete
  96. Penyerang lelaki tidak berbaju dan wanita jedi ini adalah diantara golongan yang terlalu taksub dengan teori konspirasi illuminati freemason new world order nwo, sejarah teragung nusantara, pendedahan dunia, fail mistik, umat terakhir, umat akhir zaman, alter terahsia bangsa melayu, bani jawi, bani tamim, hari kiamat, imam mahdi, al-dajjal seperti blog Mistifiles, Fenomena Zaman, Nusanaga, Abatasa, Akhzaman dan lain2...

    Mohon baca pendedahan di sini - http://buasirotak.blogspot.com/2012/07/ketaksuban-yang-membawa-padah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul.. gua sokong .. dari awal gua baca cerita ni gua dapat tangkap kat mana arah si arwah nih .. ~ bila dah taksub .. minda xleh nak kawal dengan baik..jadi lah hilang akal .. ~ Islam tak suruh buat macam tuh ..

      Delete
  97. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  98. kini urusan Allah, org yg mati jgn diaibkan... wallahualam

    ReplyDelete
  99. Kadang-kadang, dalam ghairah mencari kita tak tahu sebenarnya ke mana kita 'dibawa' pergi...berhati-hatilah.

    Apa pun, al-Fatihah untuk arwah.

    ReplyDelete
  100. Salam. Setelah membaca beberapa entri blog ini, rasa sangat2 simpati dengan keberadaan insan berdua ini. Semoga Allah ampuni mereka.... *belajar apa pun terutamanya fasal agama, hendaklah berguru, dengan beberapa guru.

    ReplyDelete
  101. al fatihah kepada si mati...
    **siapakah dhada??wanita yang berjuang bersamanya kah??**

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Dhada adalah wanita yg ditembak bersama arwah kelmarin..
      Nama sebenarnya ialah Muhdalina Ahmad..mungkin Dhada hanya nama panggilan..

      Delete
    3. Owh..patot la dah x de komen dhada lepas kejadian.......

      Delete
  102. kerana tlalu taksud dgn idealogiosma sendiri gara2 pmikiran yg tpesong,maka nyawa yg tgadai...ini bukan jihad nama nye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dikira membunuh diri la namanya kan.......hurm

      Delete
  103. Jangan dengar Enggang makan buah berlolok
    Dengar cakap orang, diri sendiri terjun ke lobok.

    ReplyDelete
  104. Jgn di komen ayat2 si sakit mental nanti menular. khalil afandi belajar agama hanya dengan pemikiran tanpa berguru. Yg tidak tau hanya berfikir untuk membetulkan nya tanpa bertanya kepada yg lebih tau/uztad. Macam ni lah jadinya semua jadi salah..

    ReplyDelete
  105. Fantasi dan Reality amat berbeza... antara ungkapan yang biasa kita dengar "indah khabar dari rupa". Pada saya inilah antara akibatnya apabila terlalu taksub pada sesuatu dan tidak merujuk pendapat dan mendapatkan sumber yang betul. Berkhayal didepan komputer dan terus bertindak tanpa memikirkan akibatnya. Kalau kita semua perasan beberapa penulisan arwah ini ada menyatakan akan meniggalkan dunia ini...seolah2 telah mengetahui ajalnya.
    Mungkin takdirnya berakhir pada tempat dan waktu yang telah ditetapkan....wallahhuaklam.....
    Al-Fatehah buat arwah....

    ReplyDelete
  106. maaflah bagi yg tabik ideologi si mangsa. sy akui ada yg betul dlm kata2nya, tp jgn tertipu. di sebalik kata2 yg mpunyai kebenaran logik tu, mgkin ada helah... kalau dia ni org yg betul, tak mungkin dia mengaku jadi imam mahdi. wallahualam. alfatihah utk arwah

    ReplyDelete
  107. bab imam mahdi tu...adakah dia mengaku sendiri atau hanya dimainkan oleh pihak media?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Jaya Negara3 July 2012 05:27

      Wahai, rakan-rakan ku.... perjuangan ini bukan perjuangan aku. Perjuangan ini bukan untuk menonjolkan aku lah Imam mahdi kamu.

      Perjuangan kita lebih besar dari ini. Tanpa Imam mahdi pun kita boleh tawan dunia secara keseluruhan. Ini bukan perjuangan aku tapi kamu satu..satu.. satu.... aku lepak aje. Kamulah yang berjuang.

      Imam Mahdi kamu sakit gigi. ha aha ha"

      kenapa media memperbesar arwah mengaku dirinya imam mahdi? sy x jumpa this point..

      Delete
  108. apa yang aku baca dari segi penulisan arwah,memang menarik.ianya tentang semua .dan aku jangkakan x lama lagi akan ade ramai yang berjuang mati-matian untuk mengagungkan islam waloupn dengan darah,tapi aku tidak setuju sangat dengan makian arwah,tetapi apa yang ditulis arwah adalah kenyataan.kenyataan tidak boleh di jual beli.

    ReplyDelete