Monday, 25 June 2012

FEME COFFIN..... rahsia sulit bukan rahsia lagi.

Rahsia adalah rahsia dan rahsia itu sendiri adalah dirahsiakan. Benda RAHSIA selamanya rahsia dan tidak boleh terbongkar. Rahsia itu rahsia walaupun dirahsiakan.... pelik! Suatu rahsia yang satu dunia dah tahu apakah ia rahsia?.... pelik! Rahsia wajib dirahsiakan tapi rahsia yang didedahkan adakah ia masih lagi rahsia?. Pelik kita ni. Aku ini manusia paling waras diBumi yang masih lagi hidup. Semasa Dhada coment hal Feme coffin aku tak ada minat nak tahu. Pelik! Aku suka nak tahu tentang banyak benda tapi bila melibatkan Freemason..... aku jadi tak berminat. Aku sendiri pun pelik kenapa aku tak minat hal Freemason. Akhirnya aku tahu patutlah aku tak minat..... Hampehhh tul!

 Inilah yang dikatakan keranda untuk mengisi mayat. Mayat siapa?

FEME coffin...... adakah ia satu rahsia?. Untuk apa coffin ini? Nak isi mayat.... mayat siapa? Kenapa pulak nak letak mayat dalam coffin. Siapa nak mssukkan mayat? Mayat nak masukkan mayat.... pelik!

Aku ni susah nak percaya sesuatu walaupun ada video atau pun gambar serta cerita. Fremason sebagai contoh dikatakan rahsia. Knight Templer juga rahsia dan mereka lah yang menubuhkan Persatuan Underground yang mistik dan menakutkan kita. Ialah aku sendiri rujuk You Tube... buku-buku yang semuanya dari Barat. Kita tidak ada maklumat dari wakil kita sendiri dan siasatan tidak dibuat oleh kita. Semuanya dari Barat. Soalannya kalau rahsia kenapa kita tahu?  Siapa bagi tau.... dia yang simpan rahsia yang bagi tau. Kenapa dia bagi tau? Sebab dah bertaubat dan masuk Islam. Ada terlalu banyak rahsia yang bocor. Yang peliknya ia bocor bersiri-siri. Lama-lama penuh satu failnya bocor. Tak tinggal  seabuk pun rahsia yang sepatutnya rahsia. Macam-macm lah. Pelik!

Lihat ini... ini aku ambil sikit dari Abatasa.


2 minggu lepas semasa saya di New York, terjadi satu peristiwa yang telah membrainwashkan saya, cerita nya begini…..
semasa saya dan pak cik bersiar2 di kota selepas singgah di sebuah kedai, pak cik telah tercicir barang yang dia beli, saya pula tunggu dia kat kereta dan  terasa nak buang air pula.. tak tahan sangat, nak cari tandas tanya orang ada dekat situ, balon je la.. gereja pun gereja la tumpang berak jer..

Ramai yang dah baca tulisan ini. Abatasa ni sapa pulak. Katanya dia orang Islam. Abatasa ni gang kitalah. Konon-kononnya. Aku tak percaya langsung cerita kat atas tu. Satu borak-borak kosong penuh maklumat rahsia dan semua perbualan mereka dia ingat satu.. satu.. satu. Jadilah manusia bijak. Rahsia kekal rahsia dan selamanya rahsia. Bila rahsia diketahui ketika ia masih lagi rahsia..... apakah ia  RAHSIA?. Dusta semua itu. BODOH kalau kamu percaya. Bodoh sebodohnya dan tak ada yang lebih bodoh dari bodoh yang paling bodoh.

Aku ini pernah baca tulisan Abatasa cerita pasal tulisan dari satu majalah yang Abatasa pun tak ingat bila ditanya. Katanya pasal seorang Doktor Cina yang nak DAP perintah Malaysia. Artikel tu masih ada di Abatasa. Satu cerita yang dibuat-buat atas alasan nak suruh Melayu benci Cina. Abatasa apakah ugama kamu? Kamu ini seorang pendusta dan pemfitnah. Melayu mahu dibangkitkan dengan cerita bodoh macam tu. Yang percaya pastilah bodoh yang menulis cuma mahu wang demi hidup dunia. Megahnya bangsa Melayu ini didunia yang kita tahu ia adalah persinggahan. Melayu nak kekal diBumi. Bodoh.

Aku malas nak tulis cerita bodoh Feme coffin. Ini cerita budak tadika wahai di Dhada. Semua yang kamu baca berkenaan Freemasson adalah satu rahsia yang rahsia yang sepatutnya kekal rahsia memang adalh rahsia. Ini cerita budak kat taman mainan. Sultan johor suka main kat taman macam ni.

 Budak-budak kalau nak kenakan budak yang dia tak berkenan dia bagitau kat kawan lain. Aku nak kena kan siBudak tu.... rahsia jangan bagi tau. Betul kau janji... semua yang dia bagitau kena janji jangan bocorkan. Nahas siapa bocorkan. habis semua kawan tau kecuali budak yang dia tak berkenan. Apa rahsia nya...... layan....

 "Kat bawah gelongsor aku letak taik kucing. Nanti aku panggil budak tu suruh main gelongsor. Sampai kat bawah mesti dia kena taik kucing". Ketawa terbahak-bahak lah dia. Padahal belum lagi kena taik kucing. Berita ni akhirnya sampai kat budak yang dia nak kenakan..... budak-budak mana tau simpan rahsia. ha ha. Marahnya budak yang pasang perangkap kenapa boleh bocor. Aku dah bagitau ia rahsia. Kau yang bocorkan kata dia. Semua orang dituduhnya.

Eh! kalau rahsia kenapa bagitau aku..... jawap kawan-kawnnya. Aku cuma nak bagitau kat kau benda tu rahsia. Aku nak kau rahsiakan sebabtu aku bagitau. Kalau aku tak bagitau macamana kau nak tau aku ada rahsia. Habis bergaduh semuanya kecuali budak yang dia tak berkenan. Taik kucing pastilah tertepek atas kepala taiko bodoh tadi. Melayang-layang terawang-awang tidak juga terbang. Pusing-pusiang keling sampai pening dan mutah-muntah tidak juga gila. Apakah semua ini.gila apa manusia....

Kita biarkan aje jangan ambil peduli wahai Dhada. kita biarkan mereka bertelagah sesama mereka. Jangan kita terperangkap dalam jerat-jerat bongok ini. Kita lah budak yang dia tak berkenan tu. Hindari mereka dan apa-apa cerita mereka. Biar seluruh dunia bercerita tentang rahsia yang sepatutnya rahsia. Aku tak tertahan nak ketawa spanjang aku tulis artikel ni. Inilah artikel paling kelakar yang terpaksa tulis demi kawan-kawan yang aku sayang. Aku jauh dari kamu semua tapi cuba untuk hampiri kamu semua Hambali, Ali dan Dhada. Percayalah! Hiduplah tenang-tenang jangan peduli satu apa pun berita dari mereka. Aku telah merancang semuanya dengan cukup teliti. Aku akan jumpa menemui semua pejuang aku dalam masa terdekat. Segala pesediaan aku telah cukup. Masa dan tika adalah pemisah dari satu takdir ke takdir yang lain. Aku sedang mengira setiap detik dan saat....  TUNGGU.

Salam Jumpa lagi Bye.



21 comments:

  1. testing...

    hud dhada in da house...

    ReplyDelete
  2. email. bukan blog.
    biarlah annur yang buka blog.
    aku cuma mahu menyibuk saja.
    huhu.

    bestnya ilmu dejavu tu...
    huhu...

    we want more!
    \(^^)/

    dhada

    ReplyDelete
  3. Sudah terjawapkah semua soalan maut konon... Frankly speaking.. especialy for you Dhada..

    Dejavu adalah ilmu masa kita kat tadika dulu.... dulu.


    Kita tinggalkan semua mereka dengan rasa megah budak2. Ilmu bongok keballah, kasyaf lah, hijablah, nur muhammad lah. Semuanya itu disusun molek-molek di setiap tamman permainan.

    Dhada, kamu nampak tidak...tersusun semuanya jongkang jongkit.. buaian.. malu berebut buaian dgn siKazim....aku malu kamu aku tak tahu. Pastinya kita malu... tersangat malu.

    Sekarang ini Dhada,... kamu wajib tinggalkan semua permainan ini kamu tingglkan biar Dr Harun Din main.... tak usah berebut malu kat orang.

    Nafsu yang mereka kata dikurung atau ditambat dengan zikir sebenarnya menambat diri mereka sendiri.

    Bodohnya mereka.


    Salam Jumpa lgi Bye

    ReplyDelete
  4. yeay...
    tinggalkan mereka....

    abis kita nak buat apa ni?
    nak pegi mana lepas ni...
    selain taman permainan, ada tempat lain tak?
    tunjukkan padaku dan bawa aku ke sana...

    dhada

    ReplyDelete
  5. aku tahu...ilmu memang menakjubkan...
    tapi kita ada misi yang lebih penting...
    \(^^)/ yeay....!

    world...we are coming.....
    call me crazy...
    call me blind...
    call me anything as you want...

    the playground is not fun...
    i prefer sunshine...
    i prefer walking throughout life with wounds...
    and be a winner...

    Khalil... i'm with you...

    hahahahahahahaha

    dhada..

    ReplyDelete
  6. kuakui...banyak perspektif baru yang kamu ajari aku..
    cara melihat, cara berfikir, cara bertindak..
    terlalu banyak kata-kata diluar sana..
    buku,ajaran,percakapan..
    sehinggakan aku keliru yang mana satu...

    hanya Allah yang menunjuk jalan..
    aku cari...dan cari lagi..
    ku buka mata hati. diam...berfikir...
    lalu kuteruskan jalan lagi...

    mungkin kau juga ilusi?
    tapi kau benar dan menyatakan dengan berani.
    hanya perancangan terancang yang bijak boleh mengubah dunia.
    aku tak mahu duduk menunggu Imam Mahadi..

    bila dia datang, siapa dia..dimana dia..

    masalah siapa, masalah dia? dia yang perlu atasi.
    masalah aku, aku atasi.
    masalah kau, kau selesaikan sendiri.
    bukan Allah yang kena selesaikan.

    kau juga mengajar aku malu nak meminta..
    kerana permintaan itu belum disusuli usaha keras..

    aku teruskan perjalananku...
    aku tak mahu kalah...

    biar nanti jiwaku boleh pulang dengan berehat.
    tersusun bersama jiwa yang berjaya di sana...
    biar menitis-nitis darah...
    balutan luka pun sampai tak mampu menampung darah yang mengalir...
    mengharapkan kasih dan belaian Tuhan..
    bukan untuk menjadi raja disana.
    hanya untuk berdua-dua dengan Dia.

    manusia sering tidak mahu derita.
    merungut meminta keluar dari derita.
    derita mengajar kita dewasa.
    jangan jenuh..walau lelah..
    penat yang panjang juga boleh lega dan reda...

    refreshment disediakan tuan..
    mari saya bawa tuan ke sana..
    apa sahaja keperluan tuan kami akan sediakan..
    mari...


    dhada

    ReplyDelete
  7. Dhada yang budiman, kamu tau tidak.... manusia memukul aku semaunya dia mahu aku mengaku sesuatu yang aku tidak buat. Gila apa manusia ini....aku cuma budak 6.

    Aku sanggup hancur luluh jasad aku..... tapi tidak JIWA ku. Dikala itu aku tahu ada tempat mengadu tapi siapa. Hidup kanak-kanakku penuh keajaiban dan aku begitu halus tentang berperasaan. Zaman kanak-kanak kuhabiskan semua ilmu tentang kemanusian. Aku lulus semua ujian dengan cemerlang.

    Aku dihantar ke MRSM oleh Allah Tuhanku. Dikala itu cuma ada 5 MRSM. Belum pernah dibuat selamana ini tiada pengambilan pelajar perempuan tapi 1978 ia berlaku demi cuma aku. Itu yang pertama dan terakhir... MARA mengakui ia satu kesilapan. MARA terdesak pada ketika itu.

    Kini baru ku tahu Allah Tuhanku yang mendesak MARA tanpa mara sedari. Kenapa nanti aku ceritakan rahsianya.

    Ada banyak cerita tentang aku jika kamu seorang penulis novel pastinya kamu dapat menulis cerita hidup aku.

    Aku ini berbeza dengan kamu dan termasuklah Imam Mahdi.... jika aku bersalah aku minta dihukum oleh Allah Tuhan ku... jangan aku dikasihani padan muka aku. Aku malu dengan Allah Tuhanku.... kerana apa? pastinya kerana aku cuai.... pastinya kerana bodoh.

    Kamu sudah baca cerita semut yang mati tanpa aku sengaja... itulah semut terbesar yang aku pernah temui seluruh hidup aku. tak lah besar mana.... warna hijau ngan coklat. Ia semut lone ranjer macam aku.

    Ada lagi kawanku lipas satu, tebuan ada satu, gagak ada satu...

    Ada lagi cerita lain. Tunggu.

    Salam jumpa lagi bye

    Usia remajaku

    ReplyDelete
  8. Dhada,

    Kamu cuba dengar lagu Robbie William.. Better Man... ada banyak lagi lagu dia. Bukan semua best.yang best2 la.. mamat ni punya soul hebat... jauh kamu dari dia wahai Dhada... Sedangkan kamu Islam. ishk ishk ishk

    .. Robbie Wiliams aku minat mamat ni.... pedulikan semua dari barat.... Ignore kata siAlim.. Barat menyesatkan. Kamu? betulke? siAlim terkebil-kebil.

    Disuruhnya kita ikut dia sedangkan kita tahu didepan tu ada longkang.

    Dia ini ada Karisma.

    Cuba kamu baca wajah mamat ni... belajar sikit-sikit belajar sampai pandai.


    Salam Jumpa Lagi bye

    ReplyDelete
  9. Oprah satu rancangan TV ditaja Dajjal.... Disinilah berkumpulnya semua masalah tentang Manusia..

    Walaupun ditaja Dajjal aku sempat ambil apa yang ada pada Oprah... Gilakan aku.

    Aku boleh serap kekuatan soul siOprah.... Oprah tak luak apa-apa pun.... cuma aku yang bertambah kekuatan.

    ReplyDelete
  10. Dhada yang budiman,.... aku ini terlalu baik. Betul tidak?

    Betulkan... apa masaalhnya... kenapa masyarakat sisih aku.

    Aku kata yang betul..Ikutlah aku. Susahke nak buat benda betul... kamu fahamkan ini Dhada dengn sungguh2 faham... ini penting.. Hambali pun kena fahamkan.

    Disebabkan betul yang terlalu banyak ada pada aku disisihkan.... Adik-beradik aku kata" dia aje betul" Habis kami ni apa. Bodoh. Tersisih aku.

    "dia ingat dia siapa kata kakakku" kata kakak lagi.... "aku kenal ramai ilmuan. aku kawan semua orang bijak. prof.. doktor ulama"

    Tibatiba simamat bodoh ni datang menafikan kebenaran yang selama ribuan tahun kami Yakini.....

    "kamu ingat kamu siapa".... kata kakakku.

    Sakitnya aku dikala itu... Jiwa ku terseret diBumi.... hancur lunyai jiwa yang aku pertahankan.... aku bagai orang gila tercari-cari diri... siapakah aku?

    Aku tidak tahu aku siapa.... tapi kenapa begitu lancang kamu berkata-kata... aduh sakitnya aku ini. Terseret jiwa ini sama datar dengan Bumi.

    Aku sedar aku hamba Allah tapi butir bicara yang aku lontarkan kepada mereka bagaikan peluru hidup.

    Melolong-long semua mereka.

    Ali Osman ambil aku dan tolong cuci sedikit najis yang terpalit. Terima kasih Ali ooi.

    Aku kini dah kuat.... apa yang aku hadapi dikala bersamama adik-beradiku pasti akan berulang. Bila? Mana? Kenapa?

    2013 akan mengulangi cerita aku dan keluarga ku.... Islam secara keseluruhan pastinya menolak Aku sebagai yang ditunggu-tunngu. Imam kami bukan yang ini.

    Pastinya nanti Islam akan memerangi aku seperti kakak-kakak ku dulu. Mengutuk dan mengejek aku.

    Cuma bezanya kali ini aku tidak bersendirian. Aku ada Ali Osman, Hambali dan kamu Dhada.

    Pastinya kini sudah ku tahu siapa aku. Bersedialah Kita akan menawan Dunia..

    Salam Jumpa lagi bye.
    .

    ReplyDelete
  11. Pidato aku mmg kurang baik. Aku suka baca tulisan kamu walau pun aku ni jenis yg x suka membaca. Nak komen pun x tahu nak komen apa. rasanya aku mcm faham apa yg kamu tulis, sebab kebanyakan yg kamu tulis hampir sama dgn apa yg aku fikir sebelum ini. X tau lah aku nak komen apa. Oh ye... Aku rasa sebenarnya kebanyakan apa yg kamu tulis aku mmg sangat setuju. Pasal tu kot aku x tau nak komen apa. Bila keluar je 1...1....1.... aku pun terasa logik dan betul la ni. tu la agaknya aku pun x tau nak komen apa. (boleh faham x apa yg aku tulis ni?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hambali, aku faham semuanya kau teruskan kerja kau, ok

      Delete
  12. jaya negara dan dhada dating kat sini rupanya sebelum ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alah jangan lah kacau diaorang. shushu!

      Delete
    2. Peminat setia ....Jayanegara Prince of Noob..

      -Dhodoi-

      Delete
  13. hahahaha lawak lah korang ni..dah mati pon beliau..tinggal la dhada kesepian..siann

    ReplyDelete
  14. khalil afandi belajar agama hanya dengan pemikiran tanpa berguru. Yg tidak tau hanya berfikir untuk membetulkan nya tanpa bertanya kepada yg lebih tau/uztad. Macam ni lah jadinya semua jadi salah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kisah Khalil Afandi satu contoh teladan untuk kita. Jadilah cerdik pandai yang berilmu dengan guru. Jangan jadi bodoh dan sombong.

      Delete
  15. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete