Monday, 4 June 2012

Izinkan aku bicara.

DOA........ sangat rapat dengan manusia. Manusia yang tidak mahu berdoa dikatakan sombong dengan Tuhan. Apakah benar begitu? Tidak lah..... hidup punya cara..... punya bentuk...... selama mana Allah makin dikenali. Teruskanlah. Bacalah surah Al-Ikhlas



Bismillah Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
A001 Katakanlah (wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
(Al-Ikhlaas 112:1) |  
A002 "Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
(Al-Ikhlaas 112:2) |
A003 "Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
(Al-Ikhlaas 112:3) |  
A004 "Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya".
(Al-Ikhlaas 112:4)

Lihat apa yang ada. Pastinya kita kalau mahu memohon sesuatu pinta cuma  pada Allah. Tidak pada yang lain....... juga pastikan benda yang dipinta itu ada. Jangan buat malu dengan Allah Tuhan kita. Eh!....... kita tak malu lah. Kita tak malu langsung dengan Allah. Semalam kita solat tahajudd...... pastu doa nak kereta MERCEDES!..... OK apa. Gila apa manusia.

Menjadi manusia bukan senang. Menidakkan kemanusiaan pastinya lebih susah. Dah mula tak faaham. Betulkan? Kalau tak faham kena masuk kelas. Kelas apa? Kelas masak ' MAGGI'. Kelas masak maggi dikhususkan untuk orang yang susah sangat nak faham hal-hal kemanusian lebih-lebih lagi ketuhanan. Jom belajar masak Maggi...... layan

Panaskan kuali...... taruk minyak sikit satu besar..... Titiskan air..... dengar bunyi desir. Ok.... Sekarang ambil sebiji bawang putih..... " ketuk hancussss". Letak dalam kuali sampai naik bau. Lepas tu taruk air satu cawan...... "wait and see"  until the water boiled. Sekarang letak telur ayam... kecik akan api. Bimbang telur mengelodak. 1 minit lepas baru taruk mee n perencahnya sesuka hati mu. 3 minit lepas baru angkat taruk dalam mangkuk mee.

maggi mee


Tabiat pemakanan yang boleh diteladani ialah mengikut sunah Rasulullah s.a.w. Jika dikaji, amalan pemakanan baginda amat bertepatan dengan Firman Allah.

  “… makan dan minumlah, dan janganlah berlebih-lebihan…” (Surah al-A’raf, ayat 31).

 Sudah kenyang baru sambung cerita Dunia dan kita. Apa yang perlu ada sebagai manusia? Kemanusiaan lah. Pasti. Kemanusiaan ni apa pulak?..... belum terjawap sudah tersoal. Apa itu kemanusiaan? Baca Firman Allah;

"Aku tidak berkuasa mendatangkan manfaat bagi diriku dan tidak dapat menolak mudarat kecuali apa yang dikehendaki Allah. Dan kalau aku mengetahui (perkara-perkara) yang ghaib, tentulah aku akan mengumpulkan dengan banyaknya benda-benda yang mendatangkan faedah dan (tentulah) aku tidak ditimpa kesusahan. Aku ini tidak lain hanyalah (Pesuruh Allah) yang memberi amaran (bagi orang-orang yang ingkar) dan membawa berita gembira bagi orang-orang yang beriman". (al-A'raf: 188)

Fahamkan apa yang dimaksudkan dengan kemanusiaan. Rasullulah kata dia cuma pesuruh Allah. Kepada orang yang baik Rasullulah kata ada sesuatu yang menanti " upah yang telah dijanjikan oleh Allah" Pasti... tetapi kepada yang ingkar azab Allah amatlah pedih. Manusia dengan kemanusiaan ajak manusia buat yang baik. Manusia dengan kemanusiaan pastinya halang dan hindari manusia yang  buat tak senonoh. Tiada kompromi langsung. Faham kan. Nasib.... kalau tak kelas masak Maggi lagi.

Kemanusiaan... entah apa lagi nama yg sesuai buat kita manusia demi melengkapi hidup ini. Kemanusiaan seluhur-luhur kehidupan ada dlm diri semua kita semua tanpa kecuali.... bukankah dari Nabi Adam asal-asalnya kita. Semuanya kita Arab, India, cina, Melayu dan Inggeris serta semua yang ada berasal dari dua jasad......  satu Jasad lelaki dan satu jasad wanita. Adam dan Hawa.
  •  Dengan mengkaji dan menganalisis DNA manusia dari seluruh pelosok dunia, ahli genetik Spencer Wells telah membuat kesimpulan bahawa semua manusia yang hidup adalah berasal dari seorang manusia yang tinggal di Afrika sekitar 60,000 tahun dahulu.[1] Teori ini sekaligus berkemungkinan selari dengan teori kejadian manusia yang diceritakan di dalam al-Quran bahawa semua manusia berasal daripada Nabi Adam a.s.
  •  Adam Kromosom Y dinamakan sempena Nabi Adam a.s., sebagaimana kepercayaan bagi penganut agama utama di dunia iaitu Islam, Kristian dan Yahudi yang mempercayai bahawa Nabi Adam a.s. adalah manusia terawal yang dijadikan oleh Allah.
Semuanya kita tanpa mengira ugama semuanya sama. Apakah umat Islam yang ada diBumi harini adalah umat yang terbaik? Lihat yang ini......  ada orang cina sedang susah, siIslam tidak mahu menolong. " kamu pemakan babi..... ee geli-geleman aku dengan kamu ". Allah kata jangan makan BABI aja. Allah tidak suruh membenci pemakan babi.

 Masyarakat kita perjuangan untuk memusnahkan segala apa melibatkan babi ditahap mana?. Maksudnya pendirian Islam berkenaan babi macam mana. Apa hukumnya?  Cuma sekadar haram disentuh atau makan. Cuma untuk orang Islam. Yang kafir bagaimana? Orang kafir pun perlu difahamkan haram makan babi. Begitu juga arak. Orang kafir pun haram minum arak. Ada bahaya besar pada dua jenis makanan dan minuman ini. Semua kerajaan Islam tidak membenarkan langsung arak dan babi dibawa kedalam negara. Kiranya macam dadah juga. Sesiapa yang melibatkan diri dalam hal babi dan arak adalah penjenayah. Luar negara buatlah sesuka hati mu. Makan babi banyak-banyak sambil minum Wine. Pergh!

Jalan- jalan nampak manusia, pakai macam nak gi Umrah tapi warna kelabu atau perang. Inilah penganut Buddha. Buddha sebenarnya bukan ugama tapi cara hidup terbaik untuk Insan diDunia. Itu kata siBuddha. Sesiapa pun boleh baca kitab Buddha. Bacalah ia ilmu.

Dalam agama Buddha, tidak ada makhluk sakti yang menjadi pencipta segalanya. Buddha Gautama menyatakan bahwa pemikiran kitalah yang telah menjadikan dunia ini. Sang Buddha menganggap buah pikiran sebagai pencipta. Kita adalah buah pikiran kita sendiri.

Semuanya tentang kita muncul dari pemikiran kita sendiri.
Dengan buah pikiran kita, kita menciptakan dunia kita. (Dhammapada, 1.1-3)

Penganut Buddha tidak mempercayai ada Allah tapi percaya ada pencipta. Pencipta adalah Maha Pencipta...... ALLAH. Baca lah tekad-tekad insan Buddha.

 Apakah tekad-tekad mereka;
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari pembunuhan makhluk hidup.
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari pencurian/mengambil barang yang tidak diberikan.
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari melakukan perbuatan atas batas2 tatasusila
  • Aku bertekad akan melatih diri menghidari melakukan perkataan dusta
  • Aku bertekad akan melatih diri menghindari makanan atau minuman yang dapat menyebabkan lemahnya kesadaran
Buddha bukan ugama. Ia sekadar cara hidup yang baik untuk semua umat manusia. Untuk hidup dunia aje. Itulah Buddha. Penganut Buddha hebat bila melibatkan kasih sayang sesama makhluk, sampaikan melebih-lebih. Binatang berdarah tidak mahu mereka makan. Hebat memang hebat. Mereka benar-benar luhur dalam hubungan sesama makhluk. Kita umat Islam terkalah oleh siBuddha. Cuma hidup Dunia!

Islam begitu miskin bila masuk bab kemanusian. Kenapa miskin benar kita dgn kemanusiaan. Untuk membangun jati diri manusia wajib dibangunkan dulu KEMANUSIAANnya... ada sekolah ke untuk itu? ada... memang ada.Orang kafir juga punya kemanusiaan seluhur hidup anugerah dari Tuhan. Mrk jua ALLAH yg menjadikannya.... sama macam kita. Apakah wajar Allah memusuhi siBuddha?  Pasti dia sayang semua kamu. Allah sayang semua hambanya.

Manusia tidak mampu memilih dari Rahim mana dia akan dikeluarkan. Cukup kira semuanya..... 1... 2... 3....4.... 5 .. 6... 7..... 8..... 9...... lahirlah seorang bayi. Bayi ini gembira ke?..... mana aku tau. Menangis tanda gembira ke?...entah... ketawa kan bagus.

Satu soalan cepu emas. Setelah kita lalui semua derita hidup. Membenci... dibenci.. alpa.. payah juga ada kasih dan sayang semuanya.. mahukah kamu diundurkan masa kedalam Alam Rahim sedang menghisap ibu jari... Bertanya Allah..... " Polan dah cukup 'time' mahu keluar ke tidak... atau kutukar Polan yang lain untuk kamu ".... Apa jawapan kamu? Aku...... tunggu.

Semua kita tidak sesiapa pun terkecuali adalah Khalifah dibumi ini. Jangan kita lupa tugas Khalifah... kita bekerja untuk ALLAH. sebarkan dakwah. Sikafir tidak bertepuk tangan jika kita bergaduh. TIDAK...... mereka juga ada kemanusiaan.. Cuma IBLISS yg bertepuk tangan. Kamu juga jangan bertepuk tangan jika sikafir bergaduh! Amankan... Damaikan mereka.... itu tanggujawap kita. Bukankah kita KHALIFAH.
  • Marilah kita merenung satu hadith dalam riwayat imam Ahmad, daripada Huzaifah ra, Rasulullah SAW telah bersabda, “Telah berlaku Zaman Kenabian ke atas kamu, maka berlakulah Zaman Kenabian sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkat zaman itu seperti yang Dia kehendaki. Kemudian belakulah zaman khilifah (Khulafa’ ar-Rasyidin) yang berjalan sepertimana Zaman Kenabian. Maka berlakulah zaman itu sebagaimana yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya. Kemudian berlakulah zaman pemerintahan beraja yang mengigit. Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki. Kemudian Allah mengangkatnya pula. Kemudian berlakulah zaman pemerintahan kuku besi dan berlakulah zaman itu seperti mana yang Allah kehendaki. Kemudian berlakulah pula zaman khilafah yang berjalan sebagaimana Zaman Kenabian.
Kita kat zaman mana. Cemas kita dibuatnya. Zaman pemerintah kuku besi lah apa lagi yang ada. Zaman kura-kura kot kalau kat Malaysia. Cuba tengok siapa Perdana Menteri.... Najib..... geng takut bini. Cuba tengok Agungnya sapa pulak.... aduh sikecut lisut. Mampus kita. Tapi hairan juga masa pertandingan lumba lari arnab dengan kura-kura...... sikura-kura menang. Musykil aku.

tuanku abdul halim raja payung negaraApakata kita buat pertandingan lumba lari. Kali ini kita pilih Agung siKecut lawan  dengan siput babi. Kita tandingkan dua  makhluk ni dalam lumba lari siapa yang menang agaknya. Siapa menang? Pastilah Agung kamu sikecut lisut. Itupun setelah siput babi tertidur mati. Gila apa manusia. Teruk manusia terlalu suka main-main. Kerja menjaga Islam diberi kepada bukan  ahli. Baca watikah ucapan pun terketar-ketar berlaga gigi. Entah apa dibacanya tak siapa mahu mengerti. umpama puisi untuk orang mati..... "Beta sihat.. semua bagus belum terasa nak mati... Najib pun bagus.... bininya lagi bagus makin tak sedar diri... lupa pulak Polis yang kerjanya makan gaji untuk anak dan isteri yang semuanya buta hati. Cukup lah cuma satu peringatan lagi.... Derhaka pada Raja jangan sekali..tolonglah kasihani kami  .. cuma orang gila yang tak sedar diri.."  Rakyat dah dengar tak faham cerita puisi..... terasa seolah-olah kena maki. Dah habis berucap baliklah ke Istana tunggu apa lagi. Berjuta duit hangus tanpa sebarang erti. Semua sekadar untuk dengar puisi untuk orang mati. Mampus.
 
Semua kita ikut ajelah dari belakang. SiAgung "diapersnya dah penuh" hancingnya bau boleh tahan ke kamu? Hebat betul sipencacai. Tahan kamu. Dah tua..... paip bocor aje. Kamu aja lah ikut " siKecut " ..aku tak tahan bau hancing kamu. Macam mana nak jaga Islam. Diapers pun orang tolong pakaikan masihn tak sedar diri. Gila apa manusia ini.

Ambil wuduk jangan lebih dari tiga kali. Lebih tiga dikira membazir..Amalan syaitan. Kita ikut mazhab. Ibadah " don't play-play ".... katanya siAlim Kazim Elias.  Entah berapa sen air wuduk yang dibazirkan jika dibandingkan dengan pembaziran masa watikah ucapan Agung 'kecut lisut' . Semuanya untuk meraikan " Orang-orang Besar ". Nak dengar dia terkentut pun kena buka watikah kentut. Eh!..... tak percaya ke. Ada kentut seComel Agung kita.
 Raja-raja Melayu sekadar boneka. Melayu takut orang cina akan kalahkan dalam pertandingan " cuma yang gagah berkuasa ". Diletaknya satu susuk berwarna kuning. Dicarinya hadis-hadis goblok bagi menyokong. Terjumpalah hadis-hadis tersebut. Dikira sahih belaka semuanya. Terjongket pungkoq Sultan...." Hah ada pun. Hadis ni terselit kat tepi gerobok... "
   
Kononnya ada satu cerita. Cerita tentang asal-usul Raja. Katanya semua raja dari keturunan Rasullulah nabi kita. Tidak boleh suka-suka nak jadi raja...... telah ditakdirkan semuanya. Bukan boleh main-main ikut suka nanti Raja murka. Murka ni apa? Murka satu jenis 'kuasa' khusus untuk Raja. OOOOii si Raja semuanya gila. Dikatanya dunia ini dia yang punya. Allah buat khusus untuk RAJA. Gila apa manusia. Aku tak gila. Siapa yang percaya dia lah gila. Cuba-cubalah baca...

Hadith Rasulullah saw berkenaan pemerintahan Beraja.
  • "Tujuh macam orang, yang Allah swt telah berjanji akan melindungi mereka di bawah perlindunganNya, di masa tidak ada perlindungan, kecuali perlindungan Allah, pertama; raja yang adil..." (HR Syaikhan)
  • "Dunia itu perbendaharaan yang hadir, yang memakan daripadanya orang baik dan orang yang durhaka, dan akhirat itu perjanjian yang benar, menghukum padanya raja yang adil, membenarkan yang benar dan membatalkan yang batal, maka hendaklah kamu menjadi anak-anak akhirat dan janganlah kamu menjadi anak-anak dunia, maka sesungguhnya tiap-tiap ibu mengikuti akan dia anaknya." (HR Muslim)
  • "Apabila Allah menghendaki akan kebaikan dengan raja, Allah menjadikan baginya wazir (perdana menteri) yang baik (jujur), jika ia lupa, wazirnya akan memberi peringatan padanya, dan jika dia ingat, wazirnya akan menolongnya. Dan apabila Allah menghendaki dengannya selain demikian, Allah menjadikan wazirnya yang jahat, apabila raja lupa, tidak ada yang mengingatkannya, dan apabila raja ingat, tidak ada yang menolongnya." (HR Nasa'i)
  • "Adil itu baik, tetapi raja-raja lebih baik berlaku adil. Pemurah itu baik, tetapi orang-orang kaya lebih baik pemurah, wara' itu baik, tetapi ulama-ulama lebih baik baik mempunyai sifat wara' (menjauhkan dirinya dari dosa), sabar itu baik, tetapi orang-orang miskin lebih baik bersabar. Taubat itu baik, tetapi orang-orang muda lebih baik bertaubat. malu itu baik, tetapi wanita-wanita lebih baik mempunyai sifat-sifat malu." (HR Dailamy)
  • "Sultan adalah payung Allah di bumi ini, tempat bernaungnya orang-orang yang lemah, memberi pertolongan terhadap orang-orang yang teraniaya. Barangsiapa yang memuliakan Sultan Allah di dunia ini, Allah akan memuliakannya pada hari Qiamat." (HR Ibnu An-Najjar)
  • "Sultan yang adil dan merendahkan diri adalah payung dan tombak Allah di dunia. Allah akan mengangkatnya sebagai 70 orang-orang yang benar." (HR Ibnu Abi Syaibah)
  • "Dua golongan, apabila baik mereka, maka baiklah masyarakat; iaitu umarak dan ulama." (HR Abu Nuaim)
Hadis nabi macam ni laku ke kalau jual. Satu sen pun tak laku. Cuma siBodoh aje sanggup beli hadis mengarut ni. Wahai raja-raja melayu bersedia akan kejatuhan kamu.

Semua Raja-raja Melayu kena turun takhta sebab ada RAJA sebenar nak duduk di tahta itu kerana ALLAH . 2012 adalah satu Tahun dimana pembersihan untuk semua agama akan dilakukan. Semua ugama akan dibersihkan dan diberi identiti baru. Inilah dinamakan Zaman Almahdi.

 Cuba baca Hadis ini. Dari Abdullah bin al-Haris bin Jaz-uz Zabidi RA katanya, sabda Nabi SAW,
  • “Akan keluar orang-orang dari Timur, lalu mereka mempersiapkan untuk Imam Mahdi, yakni tapak pemerintahannya.” (Ibnu Majah)
  • “Akan keluar dari sulbi ini (Sayidina Ali KW) seorang Putera yang akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan. Maka apabila kamu meyakini yang demikian itu, hendaklah kamu turut menyertai Putera dari Bani Tamim itu. Sesungguhnya dia datang dari sebelah Timur dan dialah pemegang panji-panji al-Mahdi.” (At-Tabrani)
Sabda Nabi SAW,
  • “Al-Mahdi akan muncul setelah keluarnya Panji-panji Hitam dari sebelah Timur, yang mana pasukan ini tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun.” (Ibnu Majah)
Sabda Nabi SAW,
  • “Panji-panji Hitam akan keluar dari arah Khurasan, dan sementara itu kawan-kawan al-Mahdi (pula) keluar menuju ke Baitulmaqdis.”
Sabda Nabi SAW,
  • “Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk.” Maksudnya ialah al-Mahdi. (Ibnu Majah, Abu Nuaim & al-Hakim)
Semua kerajaan Islam kena beri laluan kepada Imam Mahdi. Mana-mana negara Islam yang tidak berBaaiat dengan Imam mahdi adalah musuh yang akan diperangi. Semua raja-raja Melayu kena turun dari TAHTA mereka. Semua raja-raja akan berada dan hidup dijalanan. Supaya mereka boleh belajar hidup ni apa sebenarnya.
Hidup macam orang biasa. Semua harta serta emas permata raja-raja Melayu akan ditaburkan dijalan raya. Ambil semuanya apa mau mu. Kita jadikan ia harta rampasan perang. Ambil semuanya.... bergembiralah. Hari ini adalah hari kemenangan untuk semua.


 
Surah AlAnfaal. Ayat 001.
Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad) tentang harta rampasan perang. Katakanlah: Harta rampasan perang itu (terserah) bagi Allah dan bagi RasulNya (untuk menentukan pembahagiannya). Oleh itu, bertakwalah kamu kepada Allah dan perbaikilah keadaan perhubungan di antara kamu, serta taatlah kepada Allah dan RasulNya, jika betul kamu orang-orang yang beriman.
  • “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan mengatakan ‘Kami telah beriman’ sedangkan mereka belum lagi diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah S.W.T. mengetahui orang yang benar dan orang yang dusta. ” (Surah Al-Ankabut: ayat 2-3).
 ALLAH benar-benar ujud pada ketika itu. Benarlah janji Allah tidak pernah dimungkiri. Maha Suci Tuhan. Telah tiba masa untuk membetulkan ' faham-faham ' yang mengarut. Islam perlu pembersihan. Islam keluaran  ' upgrade ' untuk kali ini.

Lihat lah sendiri bagaimana Bumi ini diusahakan oleh manusia. Bersyukur kah mereka? Kufur kah mereka? KUFUR pastinya. Gila apa manusia. Lihat yang ini lagi teruk... layan

Demi kemuliaan satu-satu bangsa manusia berusaha sungguh untuk bagi orang lain percaya. Percaya apa? Percaya bahwa Raja-raja adalah satu takdir yang tidak boleh ditolak. Tuhan dah tentukan siPolan.... siPolan... kamu lahir sebagai Sultan. Allah telah suratkan di Luh Mahfuz. Manusia kena terima walau sebangsat mana pun dia. Manusia kena terima walaupun dia kecut dan lisut. Terhencot- hencot. Protttt!

Biar betul. Inikah jalan-jalan ke Syurga. Berpusing-pusing tidak gila. Melayang terawang-awang tidak terbang. Bingung kita dibuatnya. Islam semakin sukar untuk difahami. Jalan-jalan menuju kepada Allah telah disekat. Siapa sekat? Eh!..... dia tanya kita pulak. Iblisslah sekat!

Woi!   Sultan Selangor....." seluar dalam kamu hilang lagi sehelai" Penat siKhusrin nak menjaga seluar dalam kamu. Kamu  pulak sibuk menjaga ugama Islam. Gila apa manusia. Seluar dalam sendiri pun orang lain tolong sarungkan. Sebabkan cantik dari sutera cina kena kebas lah. Seluar dalam "sutera cina"..... khusus cuma untuk Raja-raja aja.
SHAH ALAM, 6 Jan – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah, baginda tidak mahu isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Mohd Khusrin Munawi diperbesarkan, dipolitikkan dan disensasikan sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan rakyat.
“Harapan Beta kepada Yang Berhormat Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru agar dapat menjalankan tugas dan tanggungjawabnya dengan baik dan cemerlang,” titah Baginda.

Sultan Selangor dah tua kerepot disuruhnya jaga hal ehwal Islam. Sultan yang hidup cuma kenal 'makan dan tidur" tanpa kenal Allah diberinya mandat untuk menjaga agama. Sultan yang cuma tahu "perempuan dan wine" marah bila isu nama ALLAH diperdebatkan. Mengigau apa orang tua ni. Sultan naik berang. Eh ada kene mengena ke Sultan Sharafudin ni dengan Allah. Dia ingat Allah tu sepupu hancing mak mertua dia. Bila sebut aje nama "ALLAH" dia pasti menyinga. AAAAUM! Marah! Beta very-veryAngry... AAAAUM.

Kenapa marah? Soalannya siapa yang menghina Raja-raja melayu? Aku hina raja-raja Melayu. Mana mungkin. Raja itu sendiri sememangnya goblok. Dia meletakan dirinya di kelab-kelab malam dan berkawan dengan wanita seksi. Betul memang betul itulah caranya untuk menghayati Islam. Kelab malam ni gelap susah nak kenal orang. Sultan Selangor sedang berzikir sambil baca kitab " minhajul abidin " masa tu. Orang ramai tak perasan pasal gelap. Yang perempuan tu bidadari dari langit . Bukannya manusia cuma khusus untuk raja aja.  Ramai tak tahu bidadari dah turun dua tiga orang khusus untuk " bayang-bayang Allah " di Bumi. Manakan sabar "air dah sampai kepala" nak tunggu mati baru boleh pergi syurga. Allah sayang punya pasal  "give in advance" .... nah amek kau..... pakai dulu.


Mana akal kamu yang waras. Islam bukan ugama main-main.

Ni dia video eksklusif untuk umat Islam di Malaysia. Ustad Kazim nak ajar bagimana mahu jadi rakyat yang disayangi oleh ALLAH. Layan..  

 Ustad Kazim yang bijak nak ajar Umat Islam macamana nak jadi bodoh. Islam bukan cerita tentang individu. Kalau yang bangsat tu Sultan Selangor. Dia bangsat sorang dia aje. "WHO CARES" keturunannya pun boleh ikut bangsat sama. Islam kekal Syumul. Kalau raja-raja dihina. Hina cuma untuk siRaja. ALLAH kekal. ALLAH bukan boleh jadi hak milik tetap satu-satu bangsa atau keturunan. Apakah bilamana Bangsa atau kaum itu rosak, ALLAH pun ikut rosak sama? Tidak pastinya. Kamu menzalimi diri kamu sendiri
Sultan Selangor dengan perangai suka berzina. Biarkan.. dia nak mabuk ke, nak berbogel ke... kita tengok aja. Jangan diketawakan, berdosa kalau ketawakan Raja. Sultan nanti repot kat Allah. Jangan ejek Sultan..... derhaka tu.... berdosa tu. Ustaz Kazim suruh taruk jari kat bibir. Biarkan aje. Perangai buruk Sultan satu ujian untuk rakyat bawahan. Siapa yang sabar boleh pahala. Biarkan Sultan Selangor berzina boleh dapat pahala. Biarkan Sultan Selangor mabuk-mabuk minum brandy boleh pahala. Dimanakah kemanusiaan kamu sebagai seorang Islam?  Pelik la pulak. Aku tak mau lah pahala fesyen yang ini. Aku tetap nak kata Sultan Selangor memang bangsat. BANGSAT..... satu sen tak guna.

AKUKAH YANG MENGHINA ISLAM?  AKUKAH YANG MENGHINA BANGSA MELAYU? AKUKAH YANG MENGHINA ALLAH? FIKIR-FIKIRKAN.....

Kamu ada sesuatu yang amat berharga. Mahal. Bimbang dirosakkan orang. Bimbang dicuri orang. Nanti.....  tengah leka tengok  cerita "hantu kak Limah balik rumah"..... pencuri masuk. Habis menyesal tak sudah. Barang berharga wajib dijaga molek-molek.

Kita tawarkan jika sesiapa yang ada kebolehan tak tidur langsung. Boleh berjaga 24 Jam. Ada kerja untuk kamu. Kita cari yang terbaik sebab barang itu berharga. Islam satu ugama yang akan merahmati seluruh umat manusia perlu dijaga. Bimbang nanti ada orang main-main kan Islam. Kita cari siapa yang mampu jaga Islam. Siapa? Pasti orang itu berilmu tentang Islam. Ada tauliah. Pastikan  orang itu kenal Islam yang akan dijaganya. Pastikan orang itu ikut ajaran Islam seluruhnya. Pastikan dia masih kuat dan tak nyanyuk.

Dah dapat orang untuk jaga "ugama Islam" di negeri Selangor. Eh! aku tinggal di Selangor pastinya aku cari orang Selangor lah jaga. Tak gitu. Kita nak hidup Islam matipun Islam
  • "Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan agama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam". (Al-Baqarah 2:132)  
Dengan erti kata bahwa wajib setiap umat Islam menjaga ugamanya, iaitu agama Islam dari semua segi sampai jangan jadi rosak atau terkeluar dari agama atau murtad maknanya Allah turunkan aturan bahwa sesiapa yang keluar dari agama maka hendaklah dibunuh pemerintah umat Islam melalui sabda Nabi; “sesiapa yang menukar agamanya(murtad) maka bunuhlah dia”.
 
Jangan bermain-main dengan ugama. Kamu meletakan manusia yang hidup tidak suka kepada Islam supaya menjaga Islam. Gila apa manusia. Kamu bukan sahaja menghina Islam kamu juga menafikan Allah Tuhan kamu. Kamu sembah Raja-raja melayu. Ikut turn menjaga Islam. Sikecut lisut dah dua penggal jadi 'JAGA' untuk Islam Malaysia seluruhnya. Ditambah pulak oleh satu Ulama katanya..... " raja-raja Melayu akan diberi amanat oleh Imam Mahdi untuk mentadabir Dunia pada akhir zaman. Gila apa manusia. SiAgung seluar dalam pun terketar nak sarung nak jaga Islam luar dan dalam. Kelapa tua tak bersantan... ditebuk tupai kiranya geli-geli bidadari dari Syurga. Hampeh!

Islam wajib kita jaga sungguh-sungguh dengan segala kekuatan kita. Islam adalah untuk umat manusia. Rasullulah membawa risalah untuk mengajar bagaimana Islam itu dapat berfungsi. Dengan kaedah yang betul barulah Islam dapat dirasai kebenarannya. Umat Islam lah yang wajib menjaga Islam. Alquran akan dijaga oleh Allah. Jaminan tersebut diberikan oleh Allah SWT melalui surah al-Hijr, ayat 9: “Sesungguhnya Kami yang menurunkan al-Quran dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya.”

 ALQURAN ALLAH PASTI JAGA. ISLAM UMAT ISLAM LAH YANG KENA JAGA.
BILA ISLAM TELAH ROSAK MAKA UMAT MANUSIA PUN TURUT ROSAK SAMA. ISLAM YANG DIANUTI HARI INI ADALAH BUAH TANGAN DARI IBLISS..... tunggu apa lagi gi lah tukar ugama yang baru.. mengadu dengan Allah disepertiga malam. Rajin-rajin lah  solat tahajudd dan puasa sunat. Itu aje yang boleh menolong kamu. Ustad Kazim pun kena taubat sama. Sebar dakwah terbalik kiri kanan depan belakang... tak pasal-pasal tertumoih dalam longkang. Jumpa lagi.

20 comments:

  1. keluarkanla post lagi...

    cerita tentang beza ruh dan jiwa

    dhada

    ReplyDelete
  2. ruh dari Allah dan akan kembali padaNya, sedangkan jiwa akan menghadap Penciptanya untuk dipertanggungjawabkan segala perbuatannya.

    ruh bersifat ketuhanan dan akan menjurus pada kebaikan sedangkan jiwa mengalami pertumbuhan dan perkembangan kualiti. jiwa juga boleh dikotori tak seperti ruh.

    ruh yang melekatkan jiwa dan jasad. ketika tidur ruh dipegang Allah dan jiwa terpisah sementara dengan jasad.

    okay tak pemahaman tu?

    dhada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh... kalau dalam ujian. Jika markah penuhnya 100 kamu dapat 30.

      Dengan markah 30 itu.... Jiwa sebenarnya sudah mampu untuk berhadapan dengan Allah setelah PULANG nanti. Cukup-cukup aje!

      Lulus tapi bukannya ' flying colours'.... Ok!

      Delete
  3. Sekarang dalam proses penulisan Ruh... Jasad.... Jiwa. Tunggu.

    ReplyDelete
  4. ooo ni entry pertama jaya negara... tapi baru entry pertama dah mesra dah dhada dgn jaya negara ni... sebelum ni mesti dah pernah kenal

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi sampai entry pertama dia baca..mengkaji sesuatu yek?

      Delete
    2. aq pun tgh cari apa kaitan dia dgn dhada ni...mungkin dhada ni prempuan yg join dia mengamuk di JPM tu kot? bapak kusut siot..haih

      Delete
    3. Blogger Jaya Negara said...

      Demi Allah.... ajari aku bagaimana nak buat Blog.

      Aku telah lupa semuanya. Kenapa?

      1 June 2012 03:01

      copy dr blog Tanya sama itu hud hud tu

      so... dah kenal even b4 post yg pertama la ni...

      Delete
  5. Ruh itu urusan ALLAH -

    bagaimana nak di olahkan lagi ...
    jika tanpa mengenal usah asal...

    berbalik pada sifat sifat ALLAH -
    Dzat Muhammad.

    Insyallah jika faham sifat 20 tue nanti faham lah akan kefahamanNya ..
    bahawasanya ruh itu dari ALLAH -

    semuga ruh abg di rahmati ALLAH -

    baginda berpesan jihad paling terbesar adalah diri sendiri - iaitu NAFSU -

    sejahtera HendakNya..

    (senyum)-

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Baru AKU nak mengenali mu, tapi kini kau telah tiada...

    ReplyDelete
  15. Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    adalah khilafah islam yang sedang menantikan
    kehadiran orang-orang mukmin yang siap
    bergabung menjadi pejuang islam di akhir zaman

    Bilakah anda berminat untuk menjadi pembela dan tentara Islam
    http://dimalayo.com.nu



    ReplyDelete